Birkaç hafta önce VW, dizel motorlarındaki emisyon skandalı öncesinde, 2016 model TDI dizel motorlu araçlarının ufak güncellemelerden sonra piyasaya hazır hâle geleceğinden ve EPA testlerinden sorunsuz olarak geçip gerekli sertifikaları alabileceğinden oldukça emindi.
Tabii ki bu, VW’nin gizlediği, bir başka yazılımın ortaya çıkmasından hemen önceydi.
EPA, ellerinde yazılımın ne ile ilgili olduğunu anlamak ve VW’nin dizel araçlarının gerçek dünya şartlarında tam olarak neler vadettiğini bilmek için uzun bir soru listesi olduğunu ve bu soruların EPA’nın araçların satışına izin verilmesi için düşünme aşamasında gelmeden önce cevaplanması gerektiğini belirtti.
Bir Reuters makalesinden alınan bu açıklama, EPA’nın Ann Arbor, Michigan’daki yardımcı yöneticisi Janet McCabe tarafından salı günü yapıldı.
Bu sorular, geçtiğimiz hafta VW ABD icra kurulu başkanı Michael Korn’un ABD Kongre’sine hakkında ifade vererek, açıkladığı yazılımla alakalı.
EPA’ya henüz geçtiğimiz günlerde hakkında bilgi temini yapılan yazılım, VW’nin 2016 yılında çıkaracağı bütün dizel motorlu arabalarını etkileyeceği için şirket EPA’dan sorunun düzeltilmesi için zaman istedi.
Anlaşıldığı kadarıyla yazılım, egzoz emisyonu kontrol sisteminin bazı parçalarını ısıtmak amaçlı çalışıyor. Ancak bu çalışma biçiminin EPA’ya bildirilmesi gerekir ki değerlendirilebilsin ve gerekirse test edilebilsin.
Dizel egzoz sonişlem sistemleri, içten yanmalı motorların ürettiği yüksek ısılarda en verimli şekilde çalışabiliyorlar.
Motor ilk soğuk çalıştırmadan sonraki ilk dakikalarda çok daha fazla zararlı maddeyi çevreye salıyor. Ancak sistemin parçaları hedeflenen çalışma sıcaklığına ulaştıklarında, mühendisler için sonişlem ünitesini verimli hâle getirmek daha kolay oluyor.
Endüstrinin ticarî dergilerinden Automotive News’e göre, VW’nin 2016 model dizel araçlarının gerekli sertifikaları alması, VW’nin başlangıçta düşündüğü birkaç haftanın aksine, birkaç ay alabilir.
EPA, Birleşik Devletler pazarında sıfır olarak satılan tüm otomobillerin testlerinin yapılacağını ve laboratuvar testleriyle gerçek dünya testlerinin örtüşüp örtüşmediğini karşılaştıracaklarını açıkladı.
Aynı Ann Arbor basın etkinliğinde daha da ileri giden McCabe, VW’nin kasıtlı olarak kurumlarını kandırdığından ötürü çok rahatsız olduğunu belirtti.
“Tahmin edilemeyen EPA’ya dönüşüyoruz.” diyen McCabe, “Bu yüzden birçok değişik aracı değişik konfigürasyonlarda ve durumlarda test edeceğiz.” diye sözlerini The Detroit News’a ifade etti.
Kurumun “çıtayı yükselttiğini” söyleyen McCabe, ayrıca kurumun bundan sonra gerçek yol şartlarında bireysel arabaları ve kiralık kurumsal arabaları da test edeceklerini açıkladı.
Sıklığı artırılacak olan ve tahmin edilebilirliği azalacak olan gerçek dünya testleri için diğer markalar Volkswagen’e teşekkür edebilirler.