Erken Bulgular, Fillerin Kaçak Avlanma Yüzünden Dişsiz Evrimleştiğini Gösteriyor

Filleri, azı dişleri için öldüren veya sakat bırakan kaçak avcılar, dünyadaki fil nüfusunun önemli ölçüde azalmasına sebep oldu.

Yeni araştırmaya göre kaçak avlanma faaliyeti, Mozambik’teki fil nüfusları üzerinde o kadar baskı uyguladı ki, evrime etki etmeye başladı. Tarihsel yönden, dişi Afrika fillerinin sadece yüzde 2 ila 4’ü doğuştan dişsiz durumda; şimdiyse nüfusun yaklaşık üçte biri bu halde.

Pakiderm Kanunu

Fil davranışı uzmanı olan Joyce Poole’un yaptığı ancak henüz yayınlanmamış araştırma, böyle söylüyor.

Poole, National Geographic dergisine şöyle söylüyor: “Daha önce bir popülasyonun üstünde ağır bir kaçak avlanma baskısı vardı, kaçak avcılar daha sonra yaşlı dişileri de hedef almaya başladılar. Zamanla, yaşlı nüfus ile birlikte, dişsiz dişilerin oranı yükselmeye başladı.”

Fil Kulübü

Diğer araştırmacılar, söz konusu olguyu Mozambik dışında doğrulamıştı. National Geographic dergisine göre, 2000’li yılların başında, Güney Afrika’daki Addo Ulusal Fil Parkı’nda bulunan yaklaşık 200 dişi filin yüzde 98’i dişsizdi.

Bu olgu, kaçak avlanmanın acımasızlığını gözler önüne seriyor; fakat bu aynı zamanda, bir ekosistem üzerindeki baskının, evrimsel açıdan inanılmaz adaptasyonlara yol açabileceğini gösteren katı bir örnek konumunda.

Futurism