Genetiği Değiştirilmiş Balığın Renkli Deri Hücrelerine Bir Göz Atın!

Fotoğraftaki bütün renkli noktalar zebra balığının deri hücrelerini gösteriyor!

Araştırmacılar deri hücrelerinin genetiğini değiştirerek 70 farklı renkte parlamasını sağladı. Çalışma Developmental Cell dergisinde yayınlandı. Ekip bu çalışmayla deri onarımı hakkında daha fazla bilgiye sahip olmayı umuyor.

Araştırma ekibinin başındaki isim Kenneth Poss şöyle söylüyor:

“Doku yenilenmesini tam olarak anlayabilmemiz için her bir hücrenin neler yapabildiğini görüntülememiz gerekiyordu. Bu yöntemle yüzlerce ya da binlerce yenilenmiş hücreyi görüntüleyebiliyoruz.”

Tekniğin ismi Skinbow. Farklı renkteki hücreleri barkod olarak kullanıyor ve balık yaralandığında araştırmacılar hücrelerin iyileşme sürecinde nasıl hareket ettiğini barkodlar sayesinde izleyebiliyor. Örneğin bir araştırmada balığın yüzgeci kesildiğinde hücreler yarayı kapatmak için aşağıdan yukarıya hareket ettiler ve yeni hücreler oluşmaya başladı. Yara iyileşene kadar aşağıdan çıkmış hücreler daha büyük hale geldiler.

Deri hücrelerinin işaretlendiği bu gibi çalışmalar ilerisi için çok yararlı olacaktır. Skinbow tekniği hücrelerin kansere, ilaçlara ve diğer sağlık sorunlarına nasıl yanıt verdiğini gözlemleyebilmemiz için ileride kullanılabilir.

Bunları da okumak isteyebilirsiniz...