Halüsinasyon Gören Beynin Yeni Resimleri Yayınlandı!

LSD 1960’lı yıllarda yasadışı olmadan önce bilim insanları bu ilacı bağımlılık tedavisinde ve akıl sağlığı üzerine test yapmak için kullanıyordu. Son bir kaç yıldır ilaç üzerine uygulanan kısıtlamalar biraz olsun kaldırılmış durumda böylece araştırmacılar LSD’nin yararlı bir şekilde kullanımı üzerine modern analitik yöntemlerle çalışmalar yapabilecek. Şimdi araştırmacılar LSD alındığında beynin en çok aktifleşen bölgelerini gösteren yeni resimler elde etti. Resimler akıl sağlığı ile ilgili tedaviler için oldukça yararlı olabilir. Çalışma PNAS‘de yayınlandı.

Araştırmacılar üç farklı görüntüleme yöntemi kullandı: ilki kanın içindeki suyun dokulardaki suyla olan ilişkisini, ikincisi kan akışını ve kandaki oksijen miktarını, üçüncüsü ise  beyindeki küçük manyetik alanları ölçüyordu. Çalışmada 20 hastaya belli dozda LSD enjekte edildi. Gönüllülerden halüsinasyon gördüklerinde bunlara sayısal oranlar vermeleri istendi.

Araştırmacılar çalışma sonrasında LSD’nin görme ile ilgili korteksteki aktiviteyi arttırdığını keşfetti bu da halüsinasyonların neden görüldüğünü açıklıyor. İlaç aynı zamanda beyindeki alfa dalgalarının aktivitesini azaltıyor. Genel olarak LSD verilen hastalarda beyin aktivitesinin arttığı gözlenmiş oldu.

Araştırmacılara göre LSD psikolojik rahatsızlıkların tedavisinde kullanılabilir. Bunun sebebi ilacın ciddi şekilde beyin dalgalarını değiştirebilmesi. Bilim insanları LSD gibi zihin açıcıların beyni rutin davranışlarından çıkararak psikolojik rahatsızlıklarda sıkça rastlanan fonksiyon bozukluklarını düzeltebileceği görüşünde.

Araştırmacılar buluşlarının filozofik tarafıyla da ilgileniyor. Halüsinojenlerin nörolojik etkilerini anlamak bilincin beynin neresinde var olduğunu çözebilmek için yardımcı olabilir.

LSD’nin bağımlılık gibi durumların tedavisinde ve insanlara işlerinde yardım etmesi konusunda bazı kuşkular mevcut. Geçmişte LSD’nin psikolojik rahatsızlıkların tedavisindeki etkileri araştırılmıştı. Gelecekteki araştırmalarda bilim insanlarının üzerine düşeceği unsur alfa dalgaları ve bunların görme korteksi ile ilişkisi olacak.