Hücreler, Orta Dereceli Aerobik Egzersizden Sonra Daha Fazla Kalori Yakıyor

Fotoğraf: Oregon Eyalet Üniversitesi

Oregon Eyalet Üniversitesi’nde çalışan araştırmacılar, egzersizin genel metabolizma üzerindeki etkilerinin sınandığı yeni bir çalışmada orta dereceli aerobik egzersizin tek sefer yapılmasıyla bile, normalde hareketsiz yaşayan insanların hücrelerinde farklılık meydana geldiğini bulmuşlar.

Mitokondri, hücrenin biyolojik solunum işleminden sorumlu parçası. Bu organel, şeker ve yağ gibi yakıtları enerjiye dönüştürüyor. Bu yüzden araştırmacılar, sadece mitokondrinin işlevine odaklanmışlar.

Halk Sağlığı ve İnsan Bilimleri Fakültesi’nde yardımcı profesör ve çalışmanın baş yazarı Matt Robinson, “Mitokondri hangi yakıtı kullanırsa kullansın, yakıtları yakma kabiliyetinde hafif artışlar olduğunu gördük” diyor.

Araştırmacılar deneyde, düzenli bir egzersiz rutini bulunmayan katılımcıları kullanmış ve bu kişilere orta yoğunlukta bir saat kondisyon bisikleti sürdürmüşler. 15 dakika sonra, bu kişilerin kaslarından biyopsi alarak mitokondrinin egzersiz tamamlandıktan sonra ne kadar verimli olduğunu test etmişler ve bu sonuçları, deneklerin dinlendiği bir gün ile karşılaştırmışlar.

Çalışmaya katılanların mitokondrileri, egzersiz sonrasında %12-13 daha fazla yağ tabanlı yakıt ve %14-17 daha fazla şeker tabanlı yakıt yakmış. Etkiler her ne kadar güçlü olmasa da, istikrarlıymış.

“Sadece bir saatlik egzersizden sonra bile bu kişilerin biraz daha yakıt yakabiliyor olmaları oldukça kayda değer bir durum” diyor Robinson.

Alanda yapılan önceki araştırmalar, düzenli egzersizin insanların metabolizmasında kalıcı bir değişim meydana getirdiğini ve idman yapmıyorken bile insanların vücutlarına daha fazla enerji yaktırdığını uzun süre önce kanıtlamıştı.

Molly Rosbach/Oregon Eyalet Üniversitesi. Ç: O.