Hükümet Sürücüsüz Otomobillerle Nasıl Yol Alıyor

0
İsim : Anthony Foxx Görev : Sürücüsüz otomobilleri güvenli kılmak Özgeçmiş : Kuzey Carolina, Charlotte Valisi, 2009-2013

Eski Ulaştırma Bakanı Anthony Foxx ile robotlarla ilgili geleceğimiz üzerine

İsim : Anthony Foxx
Görev : Sürücüsüz otomobilleri güvenli kılmak
Özgeçmiş : Kuzey Carolina, Charlotte Valisi, 2009-2013

Sürücüsüz otomobiller hızla yaygınlaşıyor. Google ve Lyft bizleri kendi sürücüsüz otomobil planları konusunda bilgilendiriyorlar, Uber ise Pittsburg’da robo-cab’lerini trafiğe çıkarttı bile. Ancak eğer otonom araçlar artık bizi bir yerlere götürecekse, bunlarla ilgili düzenlemelerin de yapılması gerekiyor. Görevini Ocak ayı sonunda bırakacak olan Anthony Foxx, Ulaştırma Bakanı olduğu dönemde bizleri değişen yollarda güvenceye almak üzere yasal düzenlemeler kaleme aldı. Ayrıca göreve yeni başlayacak halefine de bazı önerileri var.

 

Yeni bakana tavsiyeleriniz neler olur?

Biz üzerine birşeyler inşa etmeğe uygun, geleceğe yönelik bir şablon oluşturduk. Örneğin veri paylaşımı konusundaki çalışmamızı ele alalım. Bir firmanın otonom bir araç tasarlaması başka bir şeydir, bununla ilgili veri toplaması ise daha başka bir şeydir. Bir üreticinin veri toplaması, bunu anonimleştirmesi ve diğer üreticilerle paylaşması da başka işlerdir. Bir araç manevra sırasında çarpışmayı önleyebildiğinde, diğer araçlar da bunu model alarak öğrenebilirler. Otonom otomobil üreticilerinin bilgi paylaşmasını zorunlu kılan yasalar konusunda proaktif yaklaşmak, gelecekte yol güvenliğimizi sağlayacaktır, biz de bunun için gerekli ön hazırlıkları yaptık.

 

Bu firmalardan açık olmalarını istemeli miyiz?

Hükümet ve Ulusal Havacılık Dairesi zorlamaya başvurmadan gökyüzünü güvende tuttu. Ticari taşıyıcılar kaza durumunda ya da çarpışmaya çok yakın durumlarda anonim veriyi gönüllü olarak bizimle paylaştılar. Gökyüzündeki riskleri azaltmak için onlarla çalışabildiğimize göre zorunlu olmayan veri paylaşımı konusunda deneyimliyiz demektir. Elbette rekabetin çok yüksek olduğu otomobil dünyasında da bunun geçerli olabileceğini söyleyemem. Ancak bu konuları otomobil üreticileri ile konuşmaya başladık.

 

Geçmişte  Amerika’nın otoban planlamasında azınlıklar ve yoksul bölgeler gözardı edilmişti. Otonom araçlarla ilgili gelecekteki düzenlemeler de yanlı olabilir mi?

Evet bunları yaşadık. Modern yolculuğun belirli bir ekonomik sınıfı nasıl daha fazla gözettiğini gördük. Bugün pek çok sistem para alışverişini akıllı telefonlar ya da kredi kartları aracılığı ile yapıyor, oysa hala bunların herhangi birisine hatta her ikisine de sahip olmayan geniş kesimler bulunuyor. Mesela, Zipcar gibi bir hizmeti ele alalım, bu kiralama yöntemi sadece belirli çevrelerde bulunuyor. Benzer durumu bu otonom araçların bazılarında da göreceğiz. Bununla mücadele edebilmek için firmaların, meydana getirdikleri yeni olanaklarla dokundukları topluluklara gerçekten nasıl hizmet edebileceklerini düşünmeleri gerekiyor.

 

Sürücüsüz otomobiller için politika oluştururken karşılaştığınız en zorlu durum ne oldu?

Daha önceden hiç yapılmamış bir şey yapıyoruz : işin en başından sürücüsüz otomobiller için bir güvenlik kültürü oluşturma sürecinin parçası oluyoruz. İlk otomobil ya da uçak için böyle bir şansımız olmamıştı. Bu teknolojiler bizim bölümümüz kurulmadan önce kullanımdaydılar.

Bir yandan  bugünün paydaşlarının beklentilerini karşılayacak kılavuzlar hazırlarken, bir yandan da geleceğin sürücüsüz otomobil alanında olabilecekleri tahmin etmeye çalışıyoruz. Bu nedenle insanların yapılanları nihai bir sonuç olarak görmelerinden ziyade bir başlangıç olarak değerlendirmelerini istiyoruz.

 

Xavier Harding

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz