İnsanları tek parça halinde Mars’a nasıl götüreceğiz?

NASA’nın yeni Müdür Yardımcısı Astronotları 2030 yılına kadar Mars’a gönderme planlarını açıklıyor

Uzay mühendisi Dava Newman kariyerini insanların uzayda nasıl yaşayabileceklerini çözmeye adadı (örneğin azaltılmış yerçekimi çalışmaları için denekleri MIT’deki laboratuvarının çatı kirişinden sallandırmış bu sayede esnek ve kendi kendini tamir edebilen bir uzay elbisesi tasarlamış). NASA’nın  yeni Müdür Yardımcısı olarak daha kapsamlı insanlı uzay keşiflerini mümküm kılacak planlama ve politikaları yürütme görevini üstlendi.Bu da, ajansın 18.000 çalışanı ve 40.000 yüklenicisini 2030 yılına kadar Mars’a yapılacak başarılı bir mürettebatlı görev  hazırlamak için yönetmek anlamına geliyor.

Newman’ın açıklamaları ise şöyle:

Şu anda Mars’ı inceleyen beş gezginimiz ve uydumuz var. İnsanlı bir görev ise bambaşka bir iş. Suya erişim, psikolojik etkiler, radyasyon ve Dünyanın sekizde üçü kadar bir yerçekiminin kas ve kemiklere etkisinin nasıl olacağı gibi birçok şeyi düşünmeniz gerekiyor.  Uluslararası Uzay İstasyonu’nda buna benzer soruların cevaplarını bulmaya çalışıyoruz. Örneğin, ikizlerle yapılan deney biri dünyada diğeri ise uzayda olan Kelly kardeşlerin fizyolojik ve genetik farklılıklarını görmek için yaşam bulgularını karşılaştıracak.

“Eğer insanlar akşam yemek masasında Mars’a yolculuğumuz hakkında konuşmuyorlarsa, bunu değiştirmek isterim”

Uluslararası Uzay İstasyonu’ndan sonraki aşama alçak yörüngeden öteye ayberisi boşluğa (yani dünya ile ay arasındaki boşluğa) doğru gitmek olacak. Bu 2020’lere kadar bir deneme alanı olacak. Sonrasında Mars yakınlarına hareket edeceğiz. Kızıl Gezegen’e gitmeden önce iki uydusundan birine gitmek isteyebiliriz. Oradaki fizik kuralları dünyadakinden farklı olacağından bu uydulardan birine inerek birçok şey öğrenebiliriz.

Yörüngesel mekanik ve Mars ve Dünyanın Güneş etrafında dönmesi nedeniyle her 26 ayda bir, 30 gün boyunca bu iki gezegen birbirlerine en yakın konumda oluyorlar. Bu da dört ila altı kişilik bir mürettebatın bir ay boyunca Mars’ta kalabileceği anlamına geliyor, ya da bir sonraki yakınlaşma için iki yıl bekleyebilirler. Yüzeyde çok zaman geçirmek bence önemli, çünkü yolculuk çok uzun –  aşağı yukarı yedi ay ve 565 milyon km.

21: NASA’nın 1960’dan bu yana Mars’a düzenlediği görevler- bunlardan 15’i başarılı oldu.

Mars’a ulaşmak için 15 farklı teknolojik yol haritamız var. Bütçe yüzünden hepsinde büyük yenilikleri karşılayamıyoruz, bu nedenle itiş gücü, giriş, kalkış ve iniş, ve yaşam destek sistemleri dahil olmak üzere bunların sekizi üzerinde yoğunlaşıyoruz. Tabi bir de eğitim var. Günümüz öğrencileri için Apollo artık tarih, yine de hepsi astronotlarla bir özçekim istiyor. NASA’nın büyüsü gençler için hala havalı bir yanı olmasında saklı. Mars’a gerçekten ilk ayak basanlar onlar olacağı için bu önemli.”