Kağıt Mikroskoplar, Lüks Jet ve Haftanın En Çok Beğenilen Görselleri

Anna Redmond/Facebook

Açığa Çıkan Dalgakıran

Bu garip kaya kütlesi ve deniz yosunu, geçen hafta Yeni Zellanda’yı vuran ve dalgakıranı suyun dışına iten 7.8 büyüklüğündeki depremin eseri. Gezegenimizin plakalarının hareketi alışılmadık bir durum değil. Bu aynı zamanda Everest Dağı’nın oluşmasının, Güney Amerika ve Afrika kıtalarının da birbirlerine uymasının da sebebi. Ancak tektonik plakalar normalde yanlara doğru hareket etse de bu deprem, aşağı – yukarı iterek daha ziyade uzaylı gibi görünen dalgakıranı ortaya çıkarmış.

Photograph by Brian Klutch

Kendi Kâğıt Mikroskobunu Satın Al

Stanford’dan fizikçi Manu Prakash birkaç yıl evvel kendi cep boyutunda Foldscope adındaki katlanabilir mikroskobunu icat ettiğinde esas hedefi isteyen tüm çocukların (veya yetişkinlerin) alabilmesi için kolaylıkla bulunabilir olmasını sağlamaktı. Şimdilerde isteyenlerin 15$ karşılığında kendine Foldscope ayırtabileceği bir kickstarter projesi başlattı. Mikroskobun üretim maliyeti 57-97 cent aralığında. Geriye kalan dolarlar ise milyonlarca Foldscope’un dünya çapında okullara ve topluluklara bağışlanmasında kullanılacak.

ESA/Hubble & NASA, D. Calzetti

Selam Sana NGC 3274 Sarmal Galaksisi!

NASA’nın Hubble uzay teleskopu Dünya’dan 20 milyon ışık yılı uzaklıktaki bu sarmal galaksinin fotoğrafını çekti. Fotoğraf morötesi, kızılötesi ve görünür ışığı da içeren 5 farklı filtrenin bir kombinasyonunu tek karede içeriyor. Dikkatlice bakarsanız sağ üst köşede diğer bir galaksiyi (PGC 213714) de görebilirsiniz.

NASA

Umut Işığı (Silver Linings)

Filipin Denizi üzerindeki astronotlar Uluslararası Uzay İstasyonunun dışından bu fotoğrafı çekti. Kameralarını bulutların gölgelerini vurgulamak ve çarpıcı 3B efekti yakalamak için güneşe doğru yöneltmişler.

Screenshot by author, from YouTube

En Konforlu Özel Jet

Boeing’in 787 Dreamliner uçağı, 280 kişiyi okyanusların üstünden kıtalar arası taşımak için tasarlandı. Fakat özel bir modeli, ana yatak odası ve 5 adet banyo eklenerek hususi uçağa çevrildi. Uçak ortalama bir Amerikan evinden çok az daha ufak lakin 100 katı kadar daha pahalı.

Çeviren: Baha Cangören