Kaliforniya, Uber’in Sürücüsüz Araçlarını Trafik Canavarlığı Gerekçesiyle Askıya Aldı

0

Uber, San Francisco’da sürücüsüz araçlarını trafiğe çıkardığı ilk gün, düzenleyiciler şirketi arayıp servisi durdurmaları gerektiğini söyledi.

“Uber bir teknoloji şirketi.” diyor tüzel sorumluluk reddi, şirketin sürüş iyileştirme uygulaması için. Bu tutum savunucu olduğu kadar istek uyandırıcı da. Şu anda Uber’in birçok sürüş ortağı var (en azından şirket böyle adlandırıyor). Forbes‘e göre, “Uber’den maaş -ya da bir kısmını- alanların sayısı, herhangi bir işverenden (Wal Mart ve McDonald’s hariç) alanlardan daha fazla olacak.” Uber, 1,5 milyon robotu sürücülerle yer değiştirmeyi planlıyor. Bu oldukça büyük bir rakam.

Fakat belli ki şu an Kaliforniya’daki yetkililere göre Uber’in robotları trafik canavarı gibi araç kullanıyor. Hatta şirketi arayıp sürücüsüz araçlarda yolcu taşımayı durdurması gerektiğini söylediler. Uber, sürücüsüz Volvo SUV tip arabalarını halka sunduğunda zaten gerekli izinleri almamıştı. Sonra da Uber’in araçları kameralara kırmızı ışıkta geçerken yakalandı.

 

Gifte geçen son araç bir Uber SUV. Aracı, aracın tepesindeki sensör diziliminden anlayabilirsiniz. The Guardian‘a göre, bu aracın kırmızı da geçme sebebi insan hatası. Yerel düzenlemelere boyun eğen Uber, araçlarında, sürücü koltuğunda zaten gözlemci ya da sürücü olarak bir insan bulunduruyordu.

Uber, Pittsburgh’un Carnegie Mellon Üniversitesi’nin robotik araştırmacılarından bir takım kiraladıktan sonra, Pittsburgh, Uber’in sürücüsüz araçlarını test eden ilk şehir oldu. Bu dönüştürülmüş Ford Fusion model arabalar, uzun dizilişli sensörlere sahipken Volvo’nun SUV tip araçları daha sade dizilimli sensörlere sahip.

Videolar ortaya çıkmadan önce bir blog sayfasında paylaşılan yazıda, Uber, tam olarak izin almadan sürücüsüz araçlarını sokaklara çıkarma kararının arkasında olduğu yazıyordu:

Sonunda anlıyoruz ki ortada bizim otonom Uber’leri San Francisco’da yollarda görmek için bir test iznine sahip olup olmamamız gerektiği hakkında bir tartışma varmış. Bu konuyu dikkatlice inceledikten sonra inanıyoruz ki böyle bir izne ihtiyacımız yok. “İşte yine başlıyor.” demeden önce açıklamamıza izin verin: Öncelikle, Pittsburgh’dakinden daha farklı hareket etmeyi planlamıyoruz. Biliyorsunuz ki orada aylardır pilotlarımız başarılı sürüşler gerçekleştiriyorlar. İkinci olarak, kurallar tam olarak sürücüsüz araçlar için geçerli. Yani kendini kontrol edip izleyen araçlar için. Bizim için ise bunlar için çok erken çünkü araçlarımız başkasının gözetiminde olmadan sürüş yapmaya henüz hazır değil.

Tabii ki sürücüsüz araçların gerçek problemlerini bulmalarına ek olarak, bu aracın içindeki sürüş yapmayan sürücüler, yazılım hata yaptığında hatayı üstlenebiliyorlar. Eğer şirket, hedefini hatırlayamazsa -ki bu tamamen sürücüden arınmış otonom bir araba- Uber, teknolojinin gerçekten çalıştığını ispatlayabilmek için hep çalıştırdığı insanlara sırtını yaslamak zorunda kalacak.


Çeviren: Çağla Mert

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz