Gelişmiş ülkelerdeki obezlik oranları, geçtiğimiz 40 yılda çarpıcı bir artış gösterdi ve pek çok insan, gıda pazarlamasının en azından kısmen bu durumdan sorumlu olduğunu varsaydı. Fakat obeziteli kişiler pazarlanan gıdalara gerçekten daha mı yatkın? Eğer böyle iseler, bu kalıcı bir yatkınlık mı; yoksa zamanla değişebiliyor mu?
British Columbia Üniversitesi Sauder İşletme Fakültesi’nde yardımcı profesör olan Dr. Yann Cornill ile Fransız araştırmacıların yeni çalışmasına göre obeziteli kişiler, gıda pazarlamasına daha çok cevap vermeye yatkın oluyor; fakat önemli miktarda kilo kaybetmeleri, reklamlara verdikleri cevapların da büyük ölçüde kaybolmasına sebep oluyor.
Journal of Consumer Psychology bülteninde yayımlanan çalışmada araştırmacılar üç grubu takip etmiş. Bu gruplar ise mide ameliyatı veya diğer kilo verme ameliyatları (toplu olarak obezite ameliyatı şeklinde biliniyor) olmadan önce, olduktan üç ile 12 ay sonra takip edilen ağır obezite hastaları, ameliyat geçirmeyen obeziteli kişiler ve obez olmayan kişilermiş.
“Obezite ameliyatı geçiren obeziteli insanların pazarlamalara verdiği yanıt zamanla azalıyor” diyor Dr. Cornill. “Pazarlamaya verdikleri cevap, 12 ay sonra tıbbi olarak önerilen ağırlık düzeyindeki insanlar ile eşit seviyeye geliyor.”
British Columbia Üniversitesi. Ç: O.