Koronavirüsü Takip Etmede Hızlı Genombilim Stratejisi

Çizim: wngstd/Vecteezy

Garvan Tıbbi Araştırma Enstitüsü ile Avustralya’daki Yeni Güney Galler Üniversitesi’nde yer alan Kirby Enstüsü’ndeki araştırmacılar, son teknoloji ‘nanogözenek’ genom dizileme teknolojisi sayesinde Avustralya’da bugüne kadarki en hızlı koronavirüs genom dizileme taktiğini geliştirmişler. Bu teknolojik gelişme, SARS-CoV-2 enfeksiyon vakalarının birbiriyle nasıl bağlantılı olduğuna yönelik önemli ipuçlarını zamanında sağlayabilir.

Araştırmacılar dün Nature Commucations bülteninde yayımladıkları çalışmada, SARS-CoV-2 Nanogözenek dizilemesinin analitik bir doğrulamasını ve en iyi uygulama ilkelerini sunuyorlar. Bilim insanlarına göre sağlık kuruluşları, bu sayede çok daha hızlı dizileme yapabilir.

Çalışmanın eş birinci yazarı ve Kirby Enstitüsü’nde çalışan Profesör Rowena Bull şöyle aktarıyor: “SARS-CoV-2 virüsü insandan insana geçtiği her seferde, sahip olduğu 30.000 genetik harfin bir çiftini değiştirebilen kopyalama hataları yapabiliyor. Bu genetik çeşitliliği tanımlayarak, farklı koronavirüs vakalarının birbiriyle nasıl bağlantılı olduğunu belirleyebiliyoruz. Bu sayede, bir enfeksiyonun nereden kapılmış ve kimlere bulaştırılmış olabileceğini bilebiliyoruz.”

Garvan Tıbbi Araştırma Enstitüsü. Ç: O.