Nadir Görülen Mutasyon Daha Az Süre Uyumaya Sebep Oluyor

“Erken yatıp erken kalkmak insanoğlunu salak yapar gözlerini ise kör” diye bir söz geçer Uzay Oyunları filminde. Ancak bilim insanları, anne ve kızda, az uyumalarını sağlayan bir gen keşfettiklerini belirtiyorlar. Bu ikili ailenin diğer fertlerinden 2 saat daha az uyumalarına rağmen beyinleri kendini yenileyebiliyor; 6 saat uyuyorlar.

Anne 69 kız 44 yaşında ve gece 10da uyuduklarında sabah karşı 4.00 – 4.40 arasında uyanıyorlar. Çünkü sahip oldukları mutasyon, sirkadiyen ritimlerini,yani vücutlarının biyolojik saatlerini etkiliyor. Araştırmacılar aynı genetik problemin daha önce meyve sineklerinde ve bazı farelerde de keşfediğildiğini, onlarda da az uyumaya sebep olduğunu belirtiyorlar.

Araştırma 7 – 9 saat olan normal uyuma süreleri üzerinden değerlendirildi. Uyku bozukluklarına sahip olan insanlar için önemli bir gelişme çünkü sadece ABD’de 1 milyonun üzerinde uykusuzluk problemi çeken insan var.

Şimdilik ne kadar saat uyumanız gerektiğini deneme yanılma yöntemi ile keşfedebilirsiniz. Çünkü herkesin ihtiyaç duyduğu uyku süresi farklılık gösterebiliyor. Ancak bu konu üzerindeki araştırmalar ilerledikçe daha kesin yöntemler bizleri bekliyor olacak.