Nasa Cadılar Bayramı Asteroidlerinin Yeni Görüntülerini Yayınladı

Cadılar Bayramı asteroidi olarak bilinen 2015 TB145 31 Ekim’de Dünya’ya güvenli bir uzaklıktan geçti ve astronomlar asteroidin fotoğraflarını yakalayabildiler.

Takma adı ‘Korkutucu’ olan asteroid ölü bir kuyruklu yıldız ve Cadılar Bayramı’na uygun olacak şekilde bazı açılardan kafatasını andırıyor. Ancak yeni yayınlanan görüntüleri o kadar da korkutucu değil.

NASA’nın asteroid araştırma programının başında olan Lance Benner “2015 TB145’in radar görüntüleri daha önceden görülmemiş yüzeyleri ve çukurları ortaya çıkardı. Görüntülerde ki parlak bölgeler kayaları, komplike oluşumları ve tepeleri gösteriyor olabilir.” diye belirtti. “ Görüntüler 30 Ekim’de Arecibo gözlem evinden alınan görüntülerden oldukça farklı bunun nedeni de büyük ihtimalle asteroidin 3 saatlik dönüş periyodunda farklı perspektiflerden görüntülerin alınması.” diye ekliyor Benner.

Benner ve takım arkadaşları California’da ki gözlemevinden astreoide microdalga ışınları göndererek bu görüntüleri elde etti. Bu mikrodalgalar asteroide çarpıp Dünya’ya geri döndü ve Batı Virginia’da ki radyo teleskobu dalgalardan gelen bilgiyi görüntü olarak kaydetti.

Astronomlar Cadılar Bayramı asteroidini gelmesinden 3 hafta öncesinde kaydettiler. Yeni ölçümler ve görüntülerin asteroid hakkında daha çok şey öğrenmemize yardım etmesi umuluyor.

Astreoid 2015 TB145 bizi bir daha 2018’de ziyaret edecek ama yine yakınımzdan geçmeyecek. En çok yaklaştığı noktada hala aramızda 24 milyon mil mesafe olacak.