Ofis Ortamı Sağlığınızı Tehdit Ediyor!

1280px-lyons_architects_office

Zamanımızın yüzde 90ını kapalı alanlarda geçiriyoruz ve gün içerisinde o alanlar dışarıdan çok daha kirli olabiliyor. Her ne kadar üreticiler yeşil stratejiler geliştirmiş olsa da, uzun süreli kapalı alana maruz kalmak, gerek içerideki kimyasalların birikmesi gerekse havanın her şeye rağmen kirlenmesi nedeni ile bilim insanlarının aklına hep bir soru işaretine sebep olmuştu. Environmental Health Reports‘da yayınlanan bir araştırmaya göre ofis ortamları gibi, uzun süre maruz kaldığımız kapalı alanlar sağlımız için tehdit teşkil ediyor.

Araştırma, 6 gün boyunca kontrollü hava dolaşımının sağlandığı bir ofis ortamında bolca zaman geçirecek 24 katılımcı ile gerçekleştirildi. Ekip deneyde, bir ofis ortamının şartlarını gerçekleştirmek için ortama gerekli oranda karbon dioksit ve mobilyalardan kaynaklanan bazı kimyasallar saldı. Elbette katılımcılar nasıl bir havaya maruz kaldıklarını bilmiyorlardı. Haftasonu geldiğinde, araştırmacılar katılımcıların bilişsel fonksiyonlarını ölçtüler.

Sonuçlar son derece bunlatıcı. Sadece bir gün bile daha az karbondioksit oranına maruz kalan katılımcılar, 6 gün boyunca yüksek orana maruz kalan katılımcılardan %61 oranında daha iyi bilişsel kabiliyetlere sahip oluyor. “Yeşil” ortamda zaman geçirenler için ise bu oran daha da artıyor.

Görülen o ki, hava kalitesi bilişsel fonksiyonlar üzerinde önemli ölçüde söz sahibi. Uzun süreli sonuçlar göz önünde bulundurulmadığından bu kimyasallardan hangileri uzun vadede sağlığı tehdit ediyor bilinmiyor. Ekip sonraki aşamalarda gerçek ofis ortamında, daha uzun süreli deneyler yürütmek istiyor.