Polene Enerji Depolayabileceğiz!

Polen: arıların sorumluluğunda ve alerjisi olanların korkulu rüyası. Fakat polen ek olarak bize enerjiyi saklamamız için iyi bir olanak sağlayabilir.

Scientific Reports dergisinde yayınlanan bir makaleye göre araştırmacılar polen taneciklerini pilin bir bölümü olan anotlara dönüştürmenin bir yolunu buldu.

Çalışmanın yardımcı yazarlarından Jialiang Tang şöyle söylüyor:

“Yaklaşık iki yıl önce annem bana polenlere alerjisi olduğunu söylediğinden beri polenleri araştırıyorum. Yapısındaki detayları ve çeşitliliği öğrendikçe adeta büyülendim fakat onları pil anodu olarak kullanmak pil araştırmaları yürütmeye başlamadan ve biyokütlelerin karbonlaşması hakkında birçok şey öğrenmeden önce aklıma gelmemişti.

Tang’in bahsettiği karbonlaşma, tüm sürecin anahtarı niteliğinde. Araştırmacılar poleni pil anoduna dönüştürebilmek için karbona dönüşene kadar ısıtıyorlar tıpkı odunun kömürleşmesi gibi. Aradaki fark polenin oksijensiz ortamda ısıtılarak tamamen yanmasının önüne geçiliyor olması. Bu işlemden sonra polen şeklindeki bir biyokömür elde edilmiş oluyor. Bütün bu işlemlerden sonra oksijenli bir ortamda tekrar ısıtılan polenlerin anot olarak depolayabileceği enerji miktarı artıyor. Polen anotlar lityum iyon pillerde kullanılan grafit anotların yerine geçmesi için tasarlandı.

Araştırmacılar arıların topladığı biri çok fazla farklı çiçekten toplanan polenleri içeren diğeri ise farklı bir yapıda olan su kamışı bitkisinden olmak üzere iki farklı tipte poleni test ettiler. Su kamışı bitkisinden toplanan polenler arıların topladığından biraz daha iyi sonuç vermişti fakat arılardan toplanan polenler daha kolay elde edilmişti. Gelecekteki araştırmalar bu anotların gerçek pillerde nasıl çalışacağını incelemek üzerine olacak.

Araştırmacı Vilas Pol şöyle söylüyor:

“Biz sadece büyüleyici bir konsepti tanıtmış olduk. İleride yapılacak çalışmaların bunun pratiğe nasıl döküleceğini göstermesi gerekiyor.”