DJI Inspire Uçuştayken Meksika’da bu yaz çekilen bu fotoğraflar DJI Inspire Dronlarının trafik üzerinde uçuşları sırasında nasıl göründüklerini gösteriyor.

Reklam Taşıma Dronları Meksika Karayolları Üzerinde Geziyor

Burada gerçekleşebilir miydi?

DJI Inspire Uçuştayken Meksika’da bu yaz çekilen bu fotoğraflar DJI Inspire Dronlarının trafik üzerinde uçuşları sırasında nasıl göründüklerini gösteriyor.

DJI Inspire Uçuştayken
Meksika’da bu yaz çekilen bu fotoğraflar DJI Inspire Dronlarının trafik üzerinde uçuşları sırasında nasıl göründüklerini gösteriyor.

Bu yılın başlarında, Meksika City’de şehir sakinleri arabalarıyla işlerinden evlerine giderlerken uçan robotlar tarafından rahatsız edilmeye başlandı. Gösterişli, siyah-beyaz dört pervaneli uçan robot helikopterler, üzerinde basit sloganların bulunduğu siyah-beyaz işaret yazıları taşıyordu. Bu kampanya araba paylaşım uygulaması Uber’in kullanımının ülkede hızlı bir şekilde yaygınlaşmasının bir ürünüydü. Görülüyor ki reklamlar yalnız yolculuk yapmayı tercih eden sürücüleri utandırma girişiminin bir parçasıydı.

 Technology Review raporlarına göre:

‘Tek başına mı araba kullanıyorsun?’ Bu bir İspanyolca fırçalama cümlesi. ’Volkanları asla göremeyecek olmanın nedeni budur.’, bu ise dev şehrin üzerinde uçuşan ve iki yakın zirveyi gizleyen dumanlı sislere ilişkin olarak söylenmiş. Öyle gözüktüğü halde, aslında bu sözler tam olarak çevrecilik için yazılmış savunmalar değildi. Bu Latin Amerika pazarı üzerinde büyük baskısı olan UberPOOL’ün bir reklamıydı.

 Uber’in odak aldığı nokta araba paylaşım uygulamasıyken, (Özellikle Uber, zaten bir rota üzerinde seyahat eden arabaları doldurmak için insanları teşvik ediyor.) benim endişem reklam kampanyasının güvenliğiydi. Dronlar DJI Inspire modellerine oldukça benzerler; ağırlıkları yaklaşık 3 kilogram ve maksimum uçuş süreleri ortalama 18 dakika. (Yorum yapmak gerekirse resimdeki dronlar DJI modeli olsaydı, DJI bunu söyleyemezdi.) Meksika’nın, DJI Inspire ve ağırlığı 2.5 kg ve 25 kg arasında değişen diğer küçük boyutlu dronları kullanabilen dron pilotlarına ihtiyacı varve bu pilotlar bir uçuş kulübünde çalışmıyorlarsa kabul alacaklar.

Kabul şartına ek olarak, Meksika Aeronáutica Civil’in uzaktan kumandalı uçak kullanımına ilişkin özel güvenlik kuralları mevcut. Bu kuralların içindedronların hareket eden bir araçtan kontrol edilemeyeceği, dronların 12 ve daha fazla kişinin topluluk halinde bulunduğu bir yerin üzerinde uçuş yapamayacağına ilişkin kıstaslar bulunuyor.

FAA, trafik üzerinde reklam için yapılan uçuşlar ile ilgili sorumuza belirli yasaları gerekçe göstererek yanıt verdi:

Yeni bölümdeki 107. kural diyor ki,  ‘Daha önceden de ele alındığı gibi, FAA’nın dikkate aldığı bu kural ile harici yük taşıma ve çekme işlemlerine (afiş çekme dâhil) obje güvenli, küçük insansız hava araçlarına takılı olduğu ve olumsuz uçuş karakteristiği göstermediği sürece izin verilecek.’ .

Ayrıca bölüm 107 şu provizyonları içeriyor: §107.39 İnsanlar üzerinde uçuş. Hiç kimse (a) Küçük insansız hava aracı kullanımında doğrudan katılımcı olmadıktan sonra ya da (b) Düşebilecek insansız hava araçlarına karşı makul şekilde koruma sağlayabilecek kapalı bir mekânda ya da sabit duran bir aracın içinde olmadıktan sonra, insanlar üzerinde insansız hava aracı uçuramaz.

Eğer Uber, Amerika Birleşik Devletlerinde benzer bir kampanya yürütmeyi deneseydi, bu kural tam olarak ihtiyaçları olan şey olurdu. FAA diyor ki “Trafik üzerinde uçuş yapmak için operatörün 107.39’daki feragatten yararlanma başvurusu yapması gerekirdi.”

 

Güncelleme: Uber resmi açıklamasında, özetle şirketin dronları trafik üzerinde Temmuz, 2016’da uçurduğunu ve o tarihten beri dronların trafik üzerinde uçuş yapmadığını belirtti.


Çeviren: Gizem Demirci

Bunları da okumak isteyebilirsiniz...

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir