Michigan'daki Ford Rouge Fabrikası'nın bitkilerle kaplı bir çatısı var. Ford.

Şirketler Yenilenebilir Enerjinin İşleri İçin İyi Olduğunu Artık Anlıyor

Bireyler Bunu Acaba Ne Zaman Anlayacaklar?

Michigan’daki Ford Rouge Fabrikası’nın bitkilerle kaplı çatısı. Ford.

ABD’nin Teksas eyaletinde muhafazakar bir kasaba olan Georgetown kasabası, enerji ihtiyacını yenilenebilir enerjilerden karşılıyor. Rüzgar ve güneş enerjisi, petrol ve doğalgaza göre daha öngörülebilir ve bütçe ayarlamanın daha kolay olduğu enerjiler. Temiz enerji baskısı, normalde daha çok sol eğilimli şehirlerle ilişkilendiriliyor, ancak buranın Cumhuriyetçi olan belediye başkanı Dale Ross, yenilenebilir enerjilere geçmenin çok kolay olduğunu söylüyor.

Popular Science Amerika editörü Joe Brown ve MSNBC sunucusu Ali Velshi, 14 Kasım’da bir araya geldiler ve yeşile dönmenin neden verilebilecek en iyi ekolojik karar olduğunu, hatta bunun bile daha ötesine geçen ne gibi avantajları bulunduğunu tartıştılar. Bunu yapmanın genellikle, alınan en iyi işletmecilik kararı olduğunu da ayrıca belirttiler.

Joe Brown (solda) ve Ali Velshi, Saveur genel merkezinde.  Fotoğraf: Matt Taylor-Gross

İkili, ABD’de meydana gelen ve vergi mükelleflerine milyarlarca dolar maliyet yükleyen doğal felaketleri tartıştılar. Örneğin 2017 yılında, en azından 15 doğal felaket meydana geldi ve bunların her birinin devlete olan maliyeti bir milyar dolardan fazla oldu. ”ABD’de meydana gelen en maliyetli doğa olayları sellerdir,” diyor Velshi. ”Bu tarz olaylara karşı hazırlık yaparken ve önlemler alırken (evlerin yükseltilmesi ve kitaplıkların sabitlenmesi gibi) harcanan paralar, maliyetlerini misliyle; iki, üç, hatta dört misliyle çıkartıyorlar. Bilim insanları iklimlerin değişmesinin, fırtınaların giderek daha beter bir hale gelmesine neden olduğuna dair sürekli yeni deliller buluyorlar. İşte bu nedenle çok açık ki, tedbirler listemizin en üst sırasında küresel ısınmanın azaltılması yer almalıdır.”

Ne yazık ki şirketler ve özel şahıslar uygun biçimde hazırlanma konusunda sıklıkla başarısız oluyorlar. Bunun nedeni, önlemler için harcadıkları paraların kendi özel paraları olması. Oysa ki felaketten sonraki maliyetler, FEMA gibi devlet organizasyonları aracılığıyla dağıtılıyor. Bunların çoğu, yenilenebilir enerjiye geçme maliyetini, doğal felaketlerden korunmak için yapılan nihai birikimlerle ilişkilendirmeyi atlıyor. ”Düşünceme göre, bilim hakkında biraz bir şeyler bilen herkes bunun bir sorun olduğunu anlayacaktır,” diyor Velshi. ”Eğer sahil yakınında oturmuyorsanız, bu durum bir şey ifade etmeyebilir.”

Geniş ölçekli olarak bakılırsa, yenilenebilir enerjiye dönmek için katlanılacak olan maliyetler başta yüksek gibi görünse de ileride para tasarrufu sağlıyorlar. Örneğin Danimarka, rüzgar gücünden enerji elde etmek için çok çaba sarf etti, ama sonrasında yüksek elektrik talebinden misliyle tasarruf etti. Sonra da vatandaşlarını elektrikli otomobil almaları için teşvik ettiler. Şimdi bu araçlar yürüyen piller gibi oldular, hatta arabalarını park ettiklerinde enerjiyi şebekeye geri satabiliyorlar bile. ”İnsanlara parasal teşvikler veriyorlar” diyor Brown.

İklime karşı hatalı davranmayan şirketler, zamanla sadece para kazanmakla kalmayacaklar. Müşterilerinin güvenini de kazanacaklar. Brown seyirciler arasında, çevresel bilinç sergileyen uygulamaları duyulduğu için kimlerin Patagonia dağ giysilerini satın aldığına dair bir anket yaptı. Çoğu Patagonia giysisi bu sebeple almıştı. Ford ve Heineken şu anda çoğu kişinin yeşilci uygulamalarla bağdaştıramadığı iki şirket olabilir ama bu durum yakında değişecek. 2010 yılında meydana gelen petrol krizi sonrası Ford, daha hafif ve yakıt tasarruflu olan F150’leri geliştirdi. Şirket ayrıca mimar Bill McDonough’u Ford Rouge Merkezi’ni yeniden dizayn etmek üzere görevlendirdi. Burası, Michigan’ın ıslak arazileri üzerinde bulunan bir imalat tesisi. Ford, zehirli fırtına sularını temizlemeyi ve tesisini büyütmeyi hedefliyordu. Şimdi tesis, çatıdaki yağmur sularını süzen ve temizleyen, aynı zamanda binanın ısısını ılımanlaştıran bitkilerle kaplı.

”Daha ucuz değil ama bir kez herkesin kabul etmesini sağlarsanız, bu durum politikanız haline gelir, sizin çocuğunuz olur, sizin markanız olur, böyle bir şeyin şirketler için dönüm noktası olacağını düşünüyorum” diyor Velshi.

Devlet ve yerel yönetimlerin (örneğin belediye başkanı Dale Ross yönetimindeki ABD’nin Teksas eyaletindeki Georgetown kasabasında olduğu gibi) halen, yeşil enerjide uzun vadeli dönüşümleri yapmak konusunda en büyük güce sahip oldukları söylenebilir. Yeni bina projelerini onaylamaya ve gerekli izinleri vermeye yetkisi olanlar onlar. Velshi, sivil toplum temsilcilerinin bu konularda daha fazla söz söylemeleri ve bireylerin de daha bilinçli olmaları için çağrıda bulundu. ”Oy verirken bunları göz önünde bulundurun” diyor Velshi. ”Kendimizi göstermemiz gerekiyor.”

Bunları da okumak isteyebilirsiniz...

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir