Şizofreni Hastalarının Boğazlarındaki Bakteriler Farklılık Gösteriyor

“Şizofren olsak da olmasak da, boğazımızda bakteri kolonileri yaşar” diyor Peer J dergisinde yayınlanmış bir araştırma. Şizofreniye neyin sebep olduğu hakkında çoğu kişi emin değil. Ancak bilim insanları yıllardır bu hastalık ile bağışıklık sistemi arasında bir bağlantı bulmaya çalışıyor. Şizofreni hastalarının bağışıklık sistemi normal insanlara göre daha güçsüz oluyor, ancak bunun nedeni de henüz net olarak bilinmiyor. Son yapılan araştırmalarda ise vücudumuzda yaşayan bakterileri ruh halimizi de etkilediği görüldü.

George Washington Üniversitesi’nden bir grup araştırmacı, normal insanlar ile şizofreni hastaları arasındaki mikrobiyom farklılığını incelemek istedi. 32 bireyin katıldığı araştırmada ekip bakteri kolonileri arasındaki farkları ve kolonilerin yoğunluklarını inceledi. Ulaştıkları sonuç ise heyecan verici: Şizofreni hastalarının boğazlarında koloni oluşturmuş olan bakteriler, normal insanlarınkinden farklı! Normal bireylerdeki bakteri dağılımı çok çeşitli iken şizofrenik bireylerde ağırlıklı olarak laktik asit bakterileri mevcut.

Ancak araştırma bazı kısıtlamalar içeriyor. 32 kişi, bu tarz bir araştırma için yetersiz. Ayrıca araştırmada sadece boğazdaki mikrobiyom çeşitliliği incelendi. En önemlisi de vücuttaki mikrop çeşitliliğini birçok dış ve iç faktör etkileyebiliyor. Yani, araştırmada bir sonuca ulaşılmış olsa da araştırmacılar hala hangi bakterinin beyni etkilediğini bilmiyor.

Her şey bir kenara, araştırma gelecek vaat ediyor. Birçok yeni araştırmaya ilham vermesi mümkün. Eğer birgün hangi bakterinin beyni etkilediği bulunabilirse, şizofreniye üretilecek tedaviye de yaklaşılmış olacak.