İlk olarak Adweek’in bildirdiğine göre, Stephen Hawking, İsveçli ve kâr amacı gütmeyen bir şirket olan GEN-PEP’in yaptığı çalışmayı desteklemek amacıyla, bir reklam kampanyasında obezliğin ciddiyetine değinen bir konuşma yaptı.
Konuşmanın en güçlü bölümü, belki de Hawking’in söylediği şu sözler: “Ne pahasına olursa olsun, sürekli oturmanın ne kadar büyük bir sağlık sorunu haline geldiği, benim kavrayışımın ötesinde.”
Profesör, bir kozmolog olarak dünyayı “bir bütün olarak” gördüğü kendi çalışmasını, “21nci yüzyılın en ciddi kamu sağlığı sorunu” olarak tanımladığı şey ile ilişkilendiriyor.
Hawking, video reklamında şöyle söylüyor: “Bugün, aşırı kilo ve obezliğe bağlı komplikasyonlardan dolayı çok fazla insan ölüyor. Çok fazla yemek yiyoruz ve çok az hareket ediyoruz.”
Hawking, çözümden bahsederken, bunun “roket bilimi olmadığını” (çok zor olmadığını) söylüyor ve insanlara sadece daha az yemelerini ve daha fazla fiziksel faaliyet yapmalarını öneriyor.
Düşük bütçeli reklam, Hawking’in konuşma yaptığı videoyu oynattıktan sonra, yazılı üç bilanço ile sonlanıyor:
“Fiziksel hareketsizlik, şimdi dünyanın önde gelen dördüncü ölüm nedeni.”
“Yetişkinler için günlük olarak önerilen fiziksel faaliyet: 30 dakika.
ve “Çocuklar için günlük olarak önerilen fiziksel faaliyet: 60 dakika.”