Sürdürülebilir Elektronik Cihazlar İçin Biyoçözünür Ekranlar

Fotoğraf: Manuel Pietsch/KIT

Önümüzdeki yıllarda, tüketim maddelerinde elektronik cihaz kullanımının ve nesnelerin interneti cihazlarında yeni teknolojilerin artmasıyla birlikte elektronik hurda miktarı da artış da gösterecek. Kaynakları korumak ve atık hacimlerini en aza indirmek için çevre dostu bir üretim ve daha sürdürülebilir bir yaşam döngüsü gerekiyor. Şimdiyse Karlsruhe Teknoloji Enstitüsü’nde (KIT) çalışan bilim insanları, biyolojik yönden çözünebilir oldukları bağımsız bir kuruluş tarafından kontrol edilip lisanslanan ilk ekranları üretmişler. Sonuçlar Journal of Materials Chemistry bülteninde sunuldu.

Çalışmanın ilk yazarı ve KIT Işık Teknolojisi Enstitüsü’nde araştırmacı olan Manuel Pietsch şöyle aktarıyor: “Endüstriyel açıdan amaca uygun üretim yöntemlerinin yardımıyla, büyük oranda doğal malzemelere dayalı sürdürülebilir ekranların üretiminin mümkün olduğunu ilk defa gösterdik. Bu ekranlar, kullanımdan sonra elektronik hurda oluşturmuyor ve gübre haline getirilebiliyor. Geri dönüşüm ve yeniden kullanımın birleştirilmesiyle, elektronik atıkların çevreye olan etkisi en aza indirilebilir veya tamamen önlenebilir.”

Karlsruhe Teknoloji Enstitüsü. Ç: O.