Diğer insanları bir takımla güzel biçimde işbirliği yapacağınıza ikna etmek istiyorsanız, lüks markaları ve başka statü işaretlerini göstermekten vazgeçmeniz gerekebilir. Amerikan Psikoloji Birliğince yayımlanan yeni araştırmaya göre zenginliklerini ve sosyal statülerini gösteren insanlar, işbirliği yapmayacak kişiler şeklinde algılanabiliyor.
Yapılan çalışmalar, hali vakti yerinde görünen kişilerin böyle görünmeyenlere kıyasla daha zeki, disiplinli ve yetkin biçimde algılanmaya eğilimli olduğunu gösterse de; üç hafta önce Journal of Personality and Social Psychology bülteninde yayımlanan araştırmada insanların, sosyal statüsünü gösteren kişilerin kendi çıkarlarını diğerlerine yardım etmekten daha çok önemsediğini ve onlar ile işbirliği yapmaya daha isteksiz olduğunu düşündükleri bulunmuş.
Michigan Üniversitesi Ross İşletme Fakültesinde pazarlama yardımcı profesörü olan baş araştırmacı Shalena Srna, şöyle aktarıyor: “Genel olarak statü sinyali göndermenin, yüksek sınıfta görünmek isteyen kişilere stratejik olarak fayda sağlayabildiği varsayılır; birisi neden işlevsel bakımdan başka faydası bulunmayan lüks logolu ürünlere yüksek fiyat ödesin ki? Fakat bu durum, söz konusu kişilerin daha çıkarcı görünmesine sebep olarak geri tepebilir. İşbirliğine dayalı sosyal durumlarda, insanlar genelde kendilerini daha mütevazı sunmayı tercih edecekler.”
Kaynak: Amerikan Psikoloji Birliği. Çeviren: Ozan Zaloğlu.