Twitter’dan Keşfedilen İlk Tür

Santamaria S, Enghoff H, Reboleira AS

Araştırmacılar, kırkayakların üreme organlarından besin sağlayan parazit bir mantar keşfetmiş ve ona Twitter’ın adını vermişler.

Bilimsel adı Troglomyces twitteri olan ve neredeyse mikroskobik boyuta sahip bu parazit, bir larva gibi görünüyor ve 100 mikrometre uzunluğunda; insan saçının ortalama çapına yakın. Sporlardan her biri, tüm hayatını bir erkek ya da dişi kırkayağın üreme organı etrafında geçiriyor. Twitter hakkında ne düşünüyorsunuz bilmiyoruz ama talihsiz bir yerde ikamet eden bu paraziti keşfeden araştırmacılar, yeni bulunan bu mantarı adlandırırken sosyal medya sitesini küçük düşürmeye çalışmıyor; bunun yerine, parazitin keşfedilme şekline saygı sunuyorlarmış.

Çalışmanın eş yazarı, Kopenhag Üniversitesi’nde yer alan Danimarka Doğa Tarihi Müzesi’nde böcekbilimci olan Ana Sofia Reboleira’ya göre parazit, bir meslektaşının Twitter üzerinde Kuzey Amerika kırkayağının bir fotoğrafını paylaşmasıyla dikkatini çekmiş. Kırkayağın kabuğunda iki tuhaf, beyaz nokta bulunuyormuş. Reboleira, bunların parazit olduğunu hemen belirlemiş.

Santamaria S, Enghoff H, Reboleira AS

Reboleira ve meslektaşları, müzenin koleksiyonundaki birkaç Amerikan kırkayak örneğini inceledikten sonra, bu yeni mantara ait daha fazla örnek bulmuş. Bunları daha önce hiç kimse fark etmemiş veya tanımlamamış.