Uzaktan Kumandalı Mikroskoplar, Dünya Çapındaki Öğrencilere Birleşik Biyoloji Eğitimi Sağlıyor

Fotoğraf: Michael Longmire/Unsplash

Dünya genelindeki pek çok toplulukta öğrencilerin lise ve üniversite kariyerinde STEM (Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik) alanlarını takip etmedeki kabiliyet ve istekleri, akranları gibi birleşik ve proje tabanlı müfredata erişmelerini önleyen kaynak yoksunluğuyla sınırlı. COVID-19 salgını eğitimdeki bu mevcut eşitsizlikleri daha da artırarak, söz konusu alana erişimin demokratikleştirilmesi bakımından yeni çözümler gerektirdi.

Santa Cruz – California Üniversitesinde çalışan araştırmacılar ise internete bağlı ve uzaktan kumandalı mikroskopların kullanılması için geliştirdikleri bir yöntemle, dünyanın her yerindeki öğrencilerin biyoloji deneyleri tasarlayıp yürütmesini mümkün kılıyor.

Heliyon bülteninde yayımlanan yeni çalışmada araştırmacılar, normalde erişim imkanı bulunmayan öğrencilere proje tabanlı STEM eğitimi sunmanın bu yeni ve ölçeklendirilebilir çerçevesini detaylı şekilde aktarıyor. Yeni mikroskop teknolojisini Birleşik Devletler ve Latin Amerika’daki bazı Latin topluluklarının biyoloji derslerinde kullanan araştırmacılar, teknolojinin STEM alanlarında yeterince temsil edilmeyen öğrenciler için uzaktan birleşik deney yürütme kabiliyeti sunduğunu ve bu konuda etkili, ölçeklendirilebilir bir yaklaşım sağlandığını keşfetmiş.

Baskin Mühendislik Fakültesinde bilgisayar mühendisliği doktora öğrencisi ve makalenin birinci yazarı olan Pierre Baudin, “İnternete bağlı bir kamerayı alıp bunu bir mikroskobun gözlem yerine yerleştirmek, birçok laboratuvarın yapabileceği bir şey” diyor. “Bu makalede söz konusu çerçeveyi ortaya sererek bir yol haritası oluşturmayı planladık. Böylelikle öğrenciler için eğitim fırsatı sunmak isteyen laboratuvarlar benzer bir deney düzeneği oluşturup konseptin yayılmasını sağlayabilir.”

Yazar: Emily Cerf/Santa Cruz – California Üniversitesi. Çeviren: Ozan Zaloğlu.