Uzay, Gizli ve ‘Başıboş’ Gezegenlerle Dolu Olabilir. Bu Gezegenleri de Yakında Görebiliriz

NASA/YouTube

Görünürde sonsuz olan evrende, hiç gün ışığı görmeyen sayısız dünya olabilir. Başıboş gezegen veya yetim gezegen şeklinde adlandırılan bu gizemli cisimler diğer gezegenlere benzemese de, uzayda çok büyük miktarlarda olabilirler.

Güneş Sistemi’mizde ise Dünya ve onun Güneş etrafında dönen gezegen kardeşleri, yıldızımızın sağladığı bol miktarda sıcaklık ve ışıktan faydalanıyor. Diğer taraftan başıboş gezegenler, herhangi bir yıldıza bağlı değiller; uzay boşluğunda yalnız başına sürükleniyorlar ve karanlık haricinde hiçbir şeye ait değiller.

Aslında yıldızların ışığından o kadar uzakta geziyorlar ki, onları görmek çok zor oluyor.

Ohio State Üniversitesi’nde gökbilimci olan Scott Gaudi, “Evren, başıboş gezegenlerle dolu olabilir ve bunu bilmiyor olabiliriz” diyor.

Fakat bu başıboş gezegenler, artık bizden çok fazla gizlenemeyecek.

NASA, önümüzdeki birkaç yıl içerisinde Nancy Grace Roman Uzay Teleskobu’nu fırtalacak. 4 milyar dolara mal olan bu yeni uzay gözlemevi, ünlü Hubble Teleskobu’ndan 100 kat daha büyük bir görüş alanı sağlaması beklenen gözlere sahip.

Sanatçının 3 boyutlu canlandırdığı Nancy Grace Roman Teleskobu. NASA

Roman’ın geliştirilmiş teleskobik görüş yeteneği, yıldıza bağlı ötegezegenlerin gözlenmesi ve araştırılmasında yeni bir dönemin başlamasını sağlayacak. Yeni yayımlanan bir araştırmaya göre ise bu teleskop; serbestçe dolaşan gezegen kütleli cisimler (FFP) şeklinde de bilinen, amaçsızca dolaşan bu gizli cisimlere ufak bir ışık tutmaktan fazlasını yapacak.

Yeni kuramsal çalışmaya göre NASA, yakında bu gezegenleri 10 kat daha yüksek bir kabiliyetle tespit edebilecek.

Peter Dockrill/ScienceAlert. Ç: O.