Yaşam, Dünya Üzerinde 4.1 Milyar Yıl Önce Evrimleşmiş Olabilir!

UCLA’dan geokimyacılar Dünya üzerindeki yaşamın en az 4.1 milyar yıl önce başladığı yönünde bir kanıt buldu. Bu tahmin ettiğimizden 300 milyon yıl daha önce demek oluyor! Araştırmanın makalesi Proceedings of the National Academy of Science dergisinde yayınlandı.

Araştırma ayrıca güneş sistemimizin bir meteor bombardımanına maruz kaldığını ve Ay üzerindeki kraterin 3.9 milyar yıl önce oluştuğunu da iddia ediyor.

Uzun yıllardır bombardıman sırasında Dünya’nın kuru ve ıssız bir yer olduğunu zannediyorduk ancak Harris ve ekibinin araştırmaları bunun tam tersini iddia ediyor. Bulgular dahilinde konuşan Harris, erken Dünya’nın kuru ve cehennem gibi sıcak olduğuna dair kanıtların olmadığını, düşünülenin aksine şimdiki Dünya’ya daha çok benzediğinin altını çiziyor.

Elizabeth Bell tarafından yürütülen çalışmada ekip Batı Avusturalya’dan elde ettikleri 10.000 tane zirkon üzerinde çalıştı. Zirkonlar erimiş kayalar veya magmadan köken alan, ağır ve dayanıklı minerallerdir. Zirkonlar kimyasal yapılarından ötürü bulundukları ortamı sarmalarlar ve yıllarca koruyabilirler. Araştırmacılar bu zirkonlardan 656 tanesinde kara leke içerdiğini gördüler ve 79 tanesini özel yöntemlerle analizlediler.

Bell ve Boehnke yaptıkları kimyasal incelemeler sonucunda bu 79 zirkondan bir tanesinin iki bölgesinde grafit, saf karbon, tespit ettiler.

Ekip grafitin yaşını henüz tahmin edebilmiş değil, bildikleri tek şey zirkon 4.1 milyar yaşında ve grafit ondan daha yaşlı. Harris evrende başka canlı barındıran gezegenlerin de olduğunu ve hayatın düşündüğümüzden daha hızlı başlayabileceğinin altını çiziyor. Ancak fotosentez gibi, ileri düzeyde bir canlılığın evrimleşmesinin zor olabileceğini ekliyor.