Yeni Annelerdeki Uyku Kaybı, Yaşlanmanın Hızlanmasıyla Bağlantılı

Fotoğraf: Hollie Santos/Unsplash

Yeni anne olan kadınlar bebeklerine bakarak geçirdikleri tüm o uykusuz gecelerin ömürlerinden ömür götürdüğünü söylediklerinde, aslında haklı olabilirler. Los Angeles – California Üniversitesi’nde (UCLA) çalışan araştırmacıların Sleep Health bülteninde yayımlanan çalışması, bu yönde bulgular olduğunu gösteriyor.

Hamilelikleri ve bebeklerinin hayatının ilk bir yılı sırasında 33 anneyi inceleyen bilim insanları, kadınların kan numunelerinden alınan DNA’ları analiz etmiş ve kronolojik yaştan farklı olabilen “biyolojik yaşları” belirlemiş. Araştırmacılar, altıncı ay itibarıyla geceleyin yedi saatten az uyuyan annelerin biyolojik yaşının, doğumdan bir yıl sonra (yedi saat veya daha fazla uyuyan annelere kıyasla) üç ila yedi yıl daha yüksek olduğunu keşfetmiş.

Sekiz saatten az uyuyan annelerin beyaz kan hücrelerindeki telomerler de daha kısaymış. Kromozomların uçlarında yer alan bu küçük DNA parçaları, ayakkabı bağcıklarının kenarlarındaki plastik uçlar gibi koruyucu kapak görevi görüyor. Kısalan telomerler kanser, kalp damar hastalığı, diğer hastalıklar ve erken ölüm tehlikesinin artmasıyla ilişkilendirilmiş.

Çalışmanın birinci yazarı ve UCLA’da psikobiyoloji profesörü olan Judith Carroll, “Doğum sonrası uyku mahrumiyetinin ilk ayları, bedensel sağlık üzerinde kalıcı bir etki bırakabilir” diyor. “Yapılan çok sayıda araştırmadan, gece yedi saatten az uyumanın sağlığa zararlı olduğunu ve yaşla ilişkili hastalık tehlikesini artırdığını biliyoruz.”

Stuart Wolpert/Los Angeles – California Üniversitesi. Ç: O.