Yeni Araştırma, Kanserle Mücadelede Vücudun Bağışıklık Sistemini En İyi Hale Getiriyor

Yukarıdaki görüntü, bir T hücresinin tümör benzeri ortamlarda daha hızlı hareket etmek üzere şeklini değiştirdiğini gösteriyor. Görüntü: Provenzano Grubu, Minnesota Üniversitesi

Minnesota Üniversitesi’nde çalışan tıp ve mühendislik araştırmacılarının öncülüğünde yürütülen yeni çalışma, yeni kanser terapilerinde kullanılan ve üzerinde mühendislik uygulanan bağışıklık hücrelerinin fiziksel engellerin üstesinden nasıl geldiğini ve hastanın bağışıklık sisteminin tümörlerle savaşmasını nasıl sağladığını gösteriyor. Nature Communications bülteninde yayımlanan araştırma, gelecekte kanser terapilerini dünya çapındaki milyonlarca insan için daha iyi hale getirebilir.

Bağışıklık terapisi veya imünoterapide, kimyasal maddeler ya da radyasyon kullanılmıyor; bunun yerine hastanın bağışıklık sistemine kanserle savaşması için yardım ediliyor. T hücreleri, bağışıklık sisteminde kilit öneme sahip bir tür beyaz kan hücresi tipi. Sitotoksik T hücreleri ise hedeflenen işgalci hücreleri arayıp ortadan kaldıran askerlere benziyor.

İmünoterapi, kandaki veya kan oluşturan organlardaki bazı kanser türlerinde başarılı şekilde kullanılsa da, T hücresinin işi katı tümörlerde çok daha zor.

Çalışmanın eş yazarı ve Minnesota Üniversitesi Bilim ve Mühendislik Fakültesi’nde yardımcı biyotıp profesörü olan Paolo Provenzano, “Tümör, bir nevi engelli koşu parkuruna benziyor” diyor. “T hücresinin kanser hücrelerini ararken zorlu yollardan geçmesi gerekiyor. Bu T hücreleri tümörlere giriyor fakat pek iyi hareket edemiyorlar. Ayrıca tükenmeden önce gitmeleri gereken yere ulaşamıyorlar.”

Türünün ilk örneği olan bu çalışmada ise araştırmacılar, T hücrelerinde mühendislik uygulamaya ve hücreleri mekanik açıdan en iyi hale getirmek ya da engellerin üstesinden gelmeleri için daha “fit” yapmak üzere mühendislik tasarım ölçütleri geliştirmeye çalışıyorlar. Eğer bu bağışıklık hücreleri kanser hücrelerini tanıyıp onlara ulaşabilirse, tümörü ortadan kaldırabilir.

Minnesota Üniversitesi. Ç: O.

1. Kanser artik gecmisten daha siklikla iyilestirilebilmekte. Bilgi genislemesi, ve bu hastaligin biplojisini anlayabilmemiz nedeniyle, tam iyilik hali ve yasam uzatilmasi olasiligi daha atip surekli gelisme kaydetmektedir. Agrinin kontrol altina alinabilmesi yillwr gectikce daha gelistirilmekte, hatta olumcul durumlatda bile axaltilabilmekte. Agiz kanserlerinde genellille iyilesmeyen herhangi bir degisiklik yada yara cok fazla tutun kullananlarda , tutun kullananlarda daha fazla gorulur. Kanser tedavisinde iki ayri vaka da ayni olamaz. Ancak kanserli olan bir cok hastada uygulanabilen tedaviler benzerdir. Bunlar rafyoterapi, cerrahi tedavi, kemoterapidir. Umminoloji acisindan belli savunma hucreleri ile cevabin hazirladigi bellidir. Rehabilitasyon ise tedavi baslamadan cok once programlanabilir. Bunun icin ayni savunma hucrelerinde oldugu gibi ekip calimasi getekir. Destekleyici hrkimler, saglik bakim personeli, fizyoterapist, is terapisti, ve kisi doktoru ayniekipte bulunabilir.ilk rehabilitasyon hastane ortaminda baslayip ebde bitirilenir. Yaaamu surdurebulmek icin vir cok destek gruolaru vardur. Ferejtugunde bunlardan destek alinabilir.