Yeni Tükürük Testi Homoseksüel Olup Olmadığınızı Gösterebiliyor

Yeni bir tükürük testi, örneğin sahibi olan erkeğin homoseksüel olup olmadığını gösterebiliyor, iddialara göre. Fakat neden eşcinsel olduğunu söylemiyor, bir de kadınlar üzerinde çalışmıyor.

Bilim insanları homoseksüelliğin genetik bir tabanı olduğunu düşünse de henüz cinsiyete etki eden bir gen bulunamadı. Ancak genlere etki eden genetik olmayan faktörler mevcut. Örneğin, bir kadın eğer ilk doğumunda erkek doğurursa, sonrakinde doğacak çocuğun homoseksüel olma ihtimali %33 artıyor. Bu örnekten yola çıkan araştırmacılar genlere etki eden epigenetik faktörleri bu yol için kullanabileceklerini düşündüler.

Homoseksüelliğe etki eden dış faktörlerin önemi ikiz deneylerinde defalarca gösterildi. Bu yüzden California Üniversitesi’nden Tuck Ngun, epigenetik faktörlerin ikiz erkeklerin cinsiyetlerine de etki edebileceğini düşündü. Bunun üzerine, Ngun ve ekibi 37 ikiz çiftin tükrüklerini analiz ederek bir sonuca ulaşmaya çalıştı. Ulaştıkları sonuç ise, bu yöntemi kullanarak erkeğin homoseksüel olup olmadığını üçte iki ihtimalle tahmin edebilmek oldu.

“Bu, farklı ortamlarda büyütülen ikizler üzerinde yapılan deneylerden çok farklı” diyor Utah Üniversitesi’nden Christopher Gregg. Kendisi bir genetik profesörü.

Bunları da okumak isteyebilirsiniz...