Yeterli Uyumamak, Daha Sağlıksız Beslenmeye Yol Açabilir

0
90
Fotoğraf: The Creative Exchange/Unsplash

Her gece yedi saat veya daha fazla miktarda uyumamız öneriliyor. Fakat yapılan yeni bir çalışmaya göre önerilen süreyi karşılayamamak, önerilen süre kadar uyuyan kişilere kıyasla daha sağlıksız şekilde atıştırmaya yol açabilir.

Yaklaşık 20.000 Amerikalı yetişkine ait veriler üzerinde yapılan analiz, önerilen uyku miktarını karşılayamamak ile atıştırmalıklarla alakalı daha fazla karbonhidrat, ilave şeker, yağ ve kafein tüketilmesi arasında bir bağlantı olduğunu göstermiş.

Görünüşe göre sevilen öğün dışı besin kategorileri (tuzlu atıştırmalıklar, tatlılar ve alkol içermeyen meşrubatlar), uyku alışkanlıkları ne olursa olsun yetişkinler arasında aynı. Fakat yeterli uyumayan kişiler, genel olarak gün içerisinde atıştırmalıklardan daha fazla kalori almaya yatkın.

Araştırma ayrıca, Amerika’da meşhur gibi görünen bir alışkanlığın; yani gece atıştırmanın, uyku miktarından etkilenmediğini de ortaya çıkarmış.

Ohio Eyalet Üniversitesi Sağlık ve Rehabilitasyon Bilimleri Fakültesinde tıbbi beslenme profesörü olan Christopher Taylor, “Geceleyin kalori içiyor ve birçok elverişli yiyecek tüketiyoruz” diyor.

“Geç saatlere kadar oturduğumuzda uyumamakla kalmıyor, obeziteyle ilgili tüm bu davranışları da gerçekleştiriyoruz: Fiziksel faaliyet eksikliği, ekran başında geçirilen zamanın artması, öğün olarak değil de atıştırma şeklinde tükettiğimiz yiyecekleri tercih etmek… Dolayısıyla bu durum, uyku gereksinimlerini karşılamak veya karşılamamaya bağlı daha büyük bir etki meydana getiriyor.”

Çalışma Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics bülteninde yayımlandı.

 

 

 

 

Yazar: Emily Caldwell/Ohio Eyalet Üniversitesi. Çeviren: Ozan Zaloğlu.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here