70 Yıldan Bu Yana Arabalar Ağırlık Kaybetme İhtiyacı İçinde

1951 yılında otomobil yarışçısı Wilbur Shaw, o dönemin yaygın modası olan gemi benzeri araçlar aksine, bir yığın “küçük” araç test etmişti. Bu araçlar hem ucuz hem de sürmesi kolay araçlardı. “Ödediğiniz kadarını alıyorsunuz, daha fazlasını değil” diye Henry J model (fotoğraftaki mavi araç) arabayı değerlendirmişti Shaw. Otomobil o günün parasıyla 1360$, bugünün parasıyla ise 12500$ değerinde. Bagaj kapısı gibi kolaylık sağlayan bazı şeylerden yoksun bir araçtı. Dolayısıyla aracın eli sıkı sahipleri, bagaja ulaşabilmek için arka koltukları yatırmak zorundaydılar. Öncü küçük araba başarıya ulaşamadı ve Kaiser-Frazier otomobili sadece birkaç yıl boyunca üretti. Küçük otomobil modası 1970’lerle birlikte ivme kazansa dahi, bugünün araçlarından çok azı gerçekten hafif. Daha önce bahsettiğimiz Model J, Fiat 500 kadar hafifti. ABD 2025 yakıt tasarrufu hedefi olan 4.3 l/100km değeri için üreticilerin araçlarını gerçekten hafifletmesi gerek, hem de hemen. Karbon fiberin ve üç boyutlu yazıcı teknolojinin kullanımı bu hedef doğrultusunda işe yarar şeyler olabilirler.

Bunları da okumak isteyebilirsiniz...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir