Bilim İnsanları Birbirini Öldüren Kan Kanseri Hücreleri Üretti!

shutterstock_133426889_0

Kan kanseri yüzünden yılda yaklaşık 20.000 kişi hayatını kaybediyor. Hastalığın tedavisi ne yazık ki teşhisi kadar kolay değil, ölümlerin büyük çoğunluğunu ilik nakli bekleyen hasatalar oluşturuyor. Sırada olanlar için ise yeni bir umut ışığı geçtiğimiz günlerde bilim insanları tarafından geldi.

Bir grup araştırmacı, kan kanseri hücrelerini, kan kanseri hücrelerini öldüren bağışıklık sistemi hücrelerine çevirdi. Bu durum insan vücudu için son derece sıra dışı. Gelin araştırmacıların bunu nasıl başardığını ve yöntemin nasıl çalıştığını daha yakından inceleyelim.

Araştırmacılar, kemik ilikleri yeterli miktarda bağışıklık sistemi hücresi üretemeyen hastaların bu sorunlarını gidermek için bağışıklık sistemi hücresi üretmeye çalışıyorlardı. Bazı sinyaller kullanarak, gelişmemiş bağışıklık sistemi hücrelerini gelişmiş hale getirmeyi umuyorlardı. Yıllarca bunu başarmayı denediler ancak hiç ummadıkları bir şeyle karşılaştılar.

Akut Miyeloit Losemi (AML) en aktif lösemi tiplerinden biridir. Bu tipte agresif kan kanseri hücreleri, vücudun bakteriyel enfeksiyon ile savaşmasına yardımcı olan bağışıklık sistemi hücrelerine saldırıyor ve onları öldürüyor. Bu hastalıktan muzdarip olan kişilerde normalin çok ama çok üstünde beyaz kan hücresi üretiliyor.

Araştırma ekibi bu hücreler üzerindeki çalışmalarında onları sinir sisteminde bağışıklığa yardımcı olan bir tür hücreye dönüştürdü. Antikorlara uzun süre maruz kalan hücreler daha hızlı şekilde gelişiyor ve virüs, bakteri, kanser hücreleri gibi yabancı faktörlere saldırmaya başlıyor.

Bu doğal katil hücreler kendilerini genişleterek kanserli dokunun %15’ini bir gün içerisinde yok edebiliyor. Ancak şaşırtıcı olan, bu hücrelerin sadece kendi tipindeki AML hücrelerine saldırıyor olması, başka kanser hücrelerine saldırmıyor olması.

Ekip birçok diğer kanser hücresini bu tip hücrelere dönüştürerek onları birbirlerine öldürtmeyi umuyorlar.