YouTube’a VW tarafından bugün yüklenen bir videoda, VW grubu araçlarda bulunan, emisyon skandallarına önemli ölçüde karışmış olan EA189 kodlu 1,6 ve 2 litre hacimli dizel motorlarda düzeltme işleminin nasıl yapılacağı anlatıldı. VW’nin sorunun çözümü için kullanacağı yöntem iki adımdan oluşuyor: Motor kontrol yazılımı güncellemesi ve “akış çevirici” montajı. Bu parça ise plastik bir ızgara ve kütle akışı sensörüne giden havaya yardımcı olacağı söylenen bir aparat. Kütle akışı sensörü ise motorda bulunan ve motora ne kadar hava alınması gerektiğini söyleyen bir sistem. Bu sayede aynı zamanda motora ne kadar yakıt gitmesi gerektiği de tespit edilmiş oluyor.
Şimdilik sadece Avrupa’da satılan araçlar için üstünde çalışılan bu çözüm, markanın 3 litrelik motorları için sunduğu ve sadece yazılımsal olduğunu söylediği çözümle bir bakıma çelişmekte. Akış çeviricisinin montajıyla dahi, 2 litrelik arabaların çözüme kavuşmasının 30 dakikadan az sürede sağlanacağı VW tarafından söyleniyor.
Ancak hâlâ aydınlatılmamış bir sürü soru bulunmakta: Emisyon testlerinde daha iyi yakıt tüketimi verileri sağlaması için tasarlanan bu motorlar, güncellemeden sonra vadedilen yakıt tüketim verilerine ulaşabilecekler mi? Green Car Reports‘a göre ise ABD’de uygulanmakta olan emisyon yasaları Avrupa’dakinden çok daha sıkı olduğu için VW’nin ABD için geliştireceği çözüm çok daha karmaşık bir sistem olabilir. Ayrıca programlar ABD’nin düzenleyici kuruluşları tarafından onaylanmış durumda da değiller. Bu programlar onaylanmadığı sürece de VW, Audi ve Porsche araçların dizel versiyonları ABD’de satılmayacak.