Ergenlerin büyükleri dinlemesini nasıl sağlarsınız? Onlara, hepimizin açgözlü bir sistemin yönlendirdiği birer koyun olduğumuzu ve Ronald McDonald’ın zayıflıkları kullanan bir zalim olduğunu söyleyerek, tabii ki. Veya onun gibi bir şey.
PNAS’ta yayınlanan bir çalışma; gençlerin isyanlarının yemek seçimlerini nasıl etkilediğini araştırıyor. Yaşla gelen “sosyal olarak bilinçli olma, başkaları tarafından kabul görme” hisleri, gençleri daha sağlıklı yemeye yönlendiriyor.
Yiyecek endüstrisinin pazarlama yöntemleriyle, araştırmacılar gençlere, sağlıklı yiyeceklerin haksızlığa karşı bir duruş olabileceğini öğretiyorlar, çünkü hazır yiyecekler daha fazla yemeye yöneltiyor, aynı zamanda fakir ve genç olanları hedefliyor. Bu, “doğru” kampanya mesajlarının nasıl işlediğiyle aynı: Yetişkinlerin parmak sallamasındansa, tütün endüstrisinin nasıl çalıştığı hakkındaki gerçekler gençlere gösterilerek, kampanyayı görenlerin daha fazla sigara karşıtı davranışlarda bulunması sağlanıyor.
“Sağlıklı yiyecek yemenin de bir karşı koyma yolu olduğunu belirttik” diyor Medical News Today’den araştırmacı Christopher J. Bryan. “Yiyecek pazarlamasının arkasındaki söz sahibi yetişkinleri ortaya çıkardık ve abur cuburlardan kaçınmanın, gençlerin kontrolünün dışındaki bu sisteme bir karşı çıkma olduğunun altını çizdik .” Bunu keşfettikten sonra, izlendiklerini bilmemelerine rağmen gençler, kurabiyelerin yerine havuç gibi sağlıklı atıştırmalıklar ve gazoz yerine su gibi daha sağlıklı olanları seçtiler.
Ergenlikteki gençlerin her şeyin farkında olma ve kendi hayatlarını kendileri kontrol etme isteklerinin; sağlıklı yeme düzenini arttırmak için bir yol olarak kullanılmasının yanında, eğitimli yetişkin sayısını arttırmak için de kullanılabilir.
Çeviren : Niyazi Tanyıldız