Adlarını Thor, Deadpool ve Stan Lee’den Alan Merhametsiz ‘Suikastçi Sinekler’

Sineğin karnı, aynı Deadpool'un maskesine benziyor. CSIRO/Marvel

Çabuk: Dünyanın en kahraman hayvanını düşünün.

Eğer “sinek” dediyseniz (çöp yiyen, gübrede yavrulayan ve tüm dünyada hastalık taşıyan rahatsız edici meşhur böcek), o zaman Avustralya biyoloji camiasıyla ortak görüştesiniz. Avustralya’nın resmi bilim kurumu CSIRO’da çalışan araştırmacılar, daha önce bilinmeyen beş “suikastçi sinek” türü tanımlamış ve bunlara, Marvel’ın sevilen süper kahramanlarının isimlerini vermişler.

Bu sinekler, tüm ciddiyetleriyle korkutucu görünüyor ve araştırmacılar da bunlara uygun şekilde isimler vermek istemişler. Örneğin, karın kısmında kırmızı ve siyah işaretler bulunan bir sineğe, Marvel’ın Deadpool kahramanının ismi verilmiş. Kahramanın kırmızı siyah maskesi, sineğin orta kısmıyla neredeyse aynı görünüyor.

CSIRO’da böcekbilimci olan Bryan Lessard, bir açıklamada şöyle aktarıyor: “Humorolethalis sergius ismini seçtik. Kulağa ölümcül mizah gibi geliyor ve Latince ıslak veya nemli anlamına gelen humorosus ile ölüm anlamına gelen lethalis kelimelerinden türetildi.”

Yeni keşfedilen diğer sinekler arasında ise şunlar var:

• “Black Widow sineği”, deri giyen kadın anlamına gelen Daptolestes feminategus;
  • “Thor sineği”, sarışın gök gürültüsü anlamına gelen Daptolestes bronteflavus;
  • “Loki sineği”, zarif aldatma anlamına gelen Daptolestes illusiolautus;
  • ve siyah gözleri ile kılımsı beyaz bıyıkları, meşhur çizgi roman çizerini andıran “Stan Lee sineği”, Daptolestes leei.

Suikastçi sineklerin (Asilidae ailesinden) saldırgan oldukları ve çoğunlukla diğer böceklerle beslendikleri biliniyor. Genelde, nörotoksik salyalarıyla avlarına saldırmadan önce pusuda bekliyorlar. Asilidae, 7.000 fazla üyesi olan çeşitli bir familya; Marvel sinematik evreninden pek farklı değil. Familyanın tüm yeni üyelerini, CSIRO takımının 20 Temmuz’da Austral Entomology bülteninde yayımlanan çalışmasından öğrenebilirsiniz.

Brandon Specktor/Live Science. Ç: O.