Perseverance Keşif Aracı, Geleceğin Uzay Kostümü Malzemelerini Mars’ta Test Edecek

Perseverance keşif aracındaki SHERLOC aletini destekleyen ayarlama hedefine konmuş kostüm örneklerinin yanında, prototip bir astronot kostümünü de gösteren tasvir. NASA

NASA’nın Perseverance keşif aracı, insanların Kızıl Gezegen’de yürüyeceği güne hazırlık yapmamız için Mars’a gidiyor.

Keşif aracının temel görevi, antik mikrobiyal yaşama dair işaretleri aramak olsa da; altı tekerlekli taşıtın önüne yerleştirilen ufak kumaş örnekleri, NASA’nın gelecekte Mars’a gidecek astronotların uzay kostümlerine yönelik yapacağı kumaş seçimlerini doğrulamaya yardımcı olacak.

Aynı dörtgenler, Mars’ın Jezero Krateri’ndeki kuru nehir havzasını araştırdığı esnada Perseverance’in bilim aletlerinden birindeki ayarların düzgün tutulmasına da yardımcı olacak.

Robot üzerindeki SHERLOC (Organik & Kimyasal Maddeler için Yaşanabilir Ortamları Raman & Lüminesans ile Tarama) aletinin baş müfettişi Luther Beegle şöyle söylüyor: “Bu şeyler uzun süre keşif aracı üzerinde kaldığı zaman ne olduğuna bakmak istediler ve cihazın doğru çalışıp çalışmadığını kontrol etmenin de bir yolunu bulmamız gerekiyordu. Bu yüzden, doğal bir çözüm bulduk.”

Perseverance’in bugün Türkiye saatiyle 14:50’de fırlatılması ve 18 Şubat 2021’de Mars’a inmesi bekleniyor.

Robert Z. Pearlman/Space. Ç: O.