Akciğerlerinizde Karbon Nano Tüpler Bulunuyor Olabilir!

csiro_scienceimage_988_carbon_nanotubes_spun_to_form_a_yarn

Karbon nano tüpler gerilebilen ve kimyasalları tespit edebilen maddeler üretmek için biçilmiş kaftan. Ancak son çalışmalar, akciğerlerinizde karbon nano tüplerin olması pek de iyi değil. EBioMedicine dergisinde yayınlanan çalışmaya göre incelenen astım sahibi çocukların 64 tanesinin akciğerinde karbon nano tüpler tespit edildi.

Bu çalışma için ekip, Fransa’dan 64 çocuğu incelemek için farklı yöntemler denedi ve her örnekte insan yapımı nano tüpleri gördü. Yapılan teknik analiz sonucunda ise tüplerin, bağışıklık sistemimizin patojenlere karşı savaşan makrofaj hücrelerinin içerisinde bulunduklarını fark ettiler.

Araştırmacılar tüplerin araba egzozlarından kaynaklandığından şüpheleniyor. Ancak henüz yalnız araçların mı buna sebebiyet verdiği net değil. Net olan şey, akciğere yerleşen nano tüplerin astıma ve hatta kansere dahi sebep olabileceği.

Fakat araştırmacılar nano tüplerin dokulara ne gibi zararlar verdiğini ineleyebilecek bir teknik geliştirdiler ve bu teknik sayesinde karbon nano tüplerin akciğerlere ne gibi zararları olduğu hakkında daha fazla bilgi sahibi olabilecekler.