Üç Boğumlu Bulutsu Hug tarafından fotoğrafı çekilen Üç Boğumlu Bulutsu yaklaşık 5,200 ışık yılı uzaklıkta

Amatör Gökbilimci, Bahçesine Gözlemevi Dikti!

Kahramanımız Gary Hug 300’e yakın asteroid ve bir kuyruklu yıldız keşfetmiş.

Üç Boğumlu Bulutsu

Gary Hug ne zaman gece hava açık olsa yaklaşık 2 metre uzunluğundaki kendi yaptığı teleskopuyla geceyi geçiriyor. Kansas’lı amatör astronomumuz ilk teleskopunu 12 yaşındayken Noel hediyesi olarak almış. Her ne kadar gökyüzü gözlemleri yapmaya bayılsa da önce gıda mühendisi sonrasında da makine tamircisi olmaya karar vermiş. Hug, “görev ve sorumluluk olarak bir işi yapmaya kalktığınızda heyecanınızı yitiriyorsunuz, lakin meslek olarak edinmediğiniz sürece yaptığınız işte özgür olduğunuzu hissediyorsunuz,” diyor.

Gary Hug, gıda mühendisi ve makine tamircisi olmasına karşın astronomi tutkusundan hiç vazgeçmemiş.

2007 yılında en yakın gözlemevi, Farpoint’e 40 kilometre yol kat etmekten sıkılınca tamirci ellerini kendisi için kullanışlı hale getirip kendisi için dev bir teleskop yapmaya karar vermiş. Şimdiyse “Sandlot Gözlemevi”nin yaklaşık 2 metre ve 680 kilogram ağırlığında olan teleskopu Hug’un arka bahçesinde yer alıyor. 55 buçuk santimetrelik aynası ve Dünya’nın dönme hareketini dengelemek üzere sabitleyici mekanizması hariç her şeyi bizzat Hug yapmış. İşin ilginç tarafı, Hug hiçbir zaman teleskobundan bakmamış. Açık havanın derdiyle uğraşmamak için teleskop görüntüsünü evine aktarmış ve şu an kendisi de “burası hem gözlemevimin kontrol merkezi hem de çamaşır yıkama odam” diye dalga geçiyor.

Hug teleskopuna “Little Blue 22” adını vermiş. Adını çocukken dedesiyle balık tutmaya gittikleri Little Blue Nehri’nden alıyor. 1997’den beri Hug aşağı yukarı 300 kadar asteroid ve bir kuyruklu yıldız keşfetmekle kalmamış. Asteroidlerin çarpışını izlemiş, Plüton’un yakınlarındaki nesneleri tespit etmiş ve 11 milyar ışık yılı uzaklığına kadarki parlak yıldızlar üzerinde çalışmış.

“Her an yeni bir şey keşfedebilirsiniz. Neyle karşılaşacağınız belli değil ancak tüm gece ayakta durmanızın tüm sebebi de bu” diyor Hug.

Bunları da okumak isteyebilirsiniz...

1. Emirhan dedi ki:

Bu teleskobu nasıl yaptığıyla ilgili detaylı bir araştırma var mı?