City aerial view of Michigan Avenue and the Magnificent Mile in Chicago Illinois USA

Amerikan Ulaştırma Departmanı Arabalar Konuşsun İstiyor

Araç Araca Haberleşme -En mutlu arabalar, diğerlerini varlığından haberdar eden arabalardır.

 

İnsan sürücüler, hızla hareket eden yüzlerce kiloluk bir metal yığınını kontrol etmek üzere direksiyona geçmiş kusursuz olmayan kullanıcılardır. Bizler bu iş için yaratılmış değiliz; öne bakacak şekilde evrimleşmiş gözlerimiz bize dar bir bakış açısı sunar. İyi konumlandırılmış aynalarla bile, 3-Boyutlu bir düzlemde araba kullanan insan için kör noktalar vardır. Peki ya arabalar her tarafını görse? Peki ya arabalar nerede olduklarını bilse ve bunu diğer arabalara da bildirse? Yetersiz sürücülerin kullandığı araçlarla dolu bir yol, sürekli olarak zamanda ve mekânda birbirlerinin yerini belirleyen arabalarla, bir anda akıllı ve güvenli bir ağa dönüşür.

Amerikan Ulaştırma Departmanı’ndan çıkan bir yasa tasarısı bu pembe -ve robotik- geleceği bugünün bir gerçeği haline getirmek istiyor.

“Nice hayatlar kurtarmak için ulaştırma teknolojisinin potansiyelini gerçekleştirmek üzere topu olabildiğince uzağa sürüyoruz” diyor Departman Sekreteri Anthony Foxx bir basın bülteninde, ve ekliyor: “Teklifimiz [Araç Araca [Haberleşme] (Vehicle to Vehicle)] bu yolda bir sonraki durak. Uygulandığında, trafikte 360-derecelik durum farkındalığı sağlayacak ve araç güvenliğini geliştirmemizde bize yardımcı olacak.”

“Araç Araca” (Vehicle to Vehicle; V2V), kısa menzilli iletişim kanalları kullanarak araçların birbirleriyle veri paylaşması demek. Bu veri; yer, yön, hız bilgisi içerecek ve civardaki diğer araçlara saniyede 10 defayı bulacak sıklıkta yayınlanacak. Bu bilgiyle arabalar sürücülerini onların görmedikleri hatta farkında bile olmadıkları tehlikeler için uyaracak.

 

(Türkçe altyazı ile de izleyebilirsiniz.)

 

Bu gelişkin sistem sürücüsüz arabalara mahsus olmayacak, ama o tür araçlar yollara koyulduğunda da mutlaka işe yarıyor olacak. Birbirleriyle haberleşen arabalar, geleceğin kendiliğinden giden araçlarının kesintisiz akan trafiği için olmazsa olmaz nitelikte. Kendi kendini sürme yeteneği olan araçlarda V2V algılayıcıları, bir çarpışmayı önlemek için otopilotun fren yapmasına, yavaşlamasına veya yön değiştirmesine yardımcı olabilecek.

Teklif, değerlendirme aşamasında. Ondan sonra 90 günlük bir askıda kalma, ve gerekli olursa revizyon süreci var, uygulamaya geçilmeden önce. Bu çalışma meyve verecek olursa, birbirleriyle gevezelik eden arabaların yer aldığı bir gelecek bekleyebiliriz.

Bunları da okumak isteyebilirsiniz...

Bir cevap yazın

Abonelikle İlgili Konular İçin abone@doganburda.com

Eksik Sayılar İçin okurhizmetleri@doganburda.com

Müşteri Hizmetleri (212) 478 0 300

Danışma Hattı (212) 410 32 00

 

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir