Araştırmacılar Tek Yumurta İkizlerini Ayırt Edebiliyor

2012 ‘de bir kişi altı kadına tecavüz etmiş ve ardından gerçekleştirilen araştırmalar sonucu ortaya iki şüpheli çıkmıştı: İkiz kardeşler. Tanıklar adamları teşhis etmiş fakat ayırt edememişlerdi, aynı şekilde araştırmacılar da.

Artık adli tıp uzmanlarının elinde yeni bir yol var. DNA’nın çevresel faktörler tarafından etkilendiği uzun zamandır biliniyor. Bir araştırma grubu ise bu bilgiyi kullanarak tek yumurta ikizlerini dahi ayırt etmeyi sağlayan bir yol geliştirdi. Her geçen gün DNAmız çevresel faktörlerden, yediklerimizden ve içtiklerimizden dolayı değişime uğruyor. Bu olaya “epigenetik” deniyor. Çevresel faktörler bazı kimyasalların DNAya bağlanmasını sağlıyor ve bu sayede değişiklik oluyor. Fakat bu kimyasallar sadece dizilim değişimine sebep olmuyor, aynı zamanda DNAnın erime noktasını da değiştiriyor.

Araştırmacılar beş farklı ikizin yanak bezlerinden aldıkları DNAları karşılaştırarak DNAlara bağlanmış olan metil kimyasallarını belirlediler. Sonraki aşamada ise DNAların erime noktaları belirlendi. Ekip gördü ki, metil bağlanmış olan DNAların kaynama noktaları birbirinden farklı. Bu sayede de birbirinden ayrılması güç olan ikizleri birbirinden ayırmayı başardılar.

Bu teknik henüz büyük epigenetik değişiklikler geçirmemiş olan küçük ikizlerde ve ya aynı ortamda yaşayıp aynı şeyleri yiyip içen ikizlerde işe yaramayabilir. Yine de bu metod elimizde bulunanlardan daha ucuz ve daha çabuk sonuç veriyor. Ve bu da tercih edilmesini mümkün kılıyor.