Çin’in Uzay İstasyonunda ki ilk Projesi Genetik Deneyler Olacak

NASA’nın Çinli bilim insanlarıyla çalışma yetkisi yok. 2011’de konmuş bu yasaklama evreni anlamaya çalışmayı politik bir hale getiriyor. Ancak yasa özel şirketlerin uzayda Çin’le birlikte çalışamayacağını söylemiyor. Houston Chronicle’a göre NanoRacks adındaki bir şirket yasadaki bu boşluğu kullanarak Ulaslararası Uzay İstasyonunda (ISS) Çin’in ilk deneyini kurmak istiyor.

Houston’da kurulmuş olan NanoRacks, bilim insanlarına ISS’de ki çalışmalarında yardım edecek. Yeni anlaşmaya göre Pekin Teknoloji Enstitüsü’nden bilim insanları NanoRacks’a genetik deneylerini SpaceX’le uzay istasyonunun Amerika’ya air olan tarafına ulaştırıp, bulunan verileri geri göndermeleri için 200,000 dolar ödeyecek. Deneyin amacı uzaydaki radyasyonun DNA üstündeki etkilerini ölçmek.

NASA bu anlaşmadan dolayı oldukça mutlu ancak küçük bir ihtimal de olsa bunun engellenme ihtimali var. Ancak NASA’nın herhangi bir sırrını Çin’e söyleme riski olmadığı için ABD meclisinin anlaşmayı iptal etmesi pek de olası değil.

Peki bu Amerika ve Çin arasında uzun soluklu bir ortaklığın başlangıcı olabilir mi? Bunu zaman gösterecek.