Avrupa’nın 6 Milyon Yıl Önceki Son Pandası

A. nikolovi tasviri. Canlandırma: Velizar Simeonovski

Araştırmacılar, yaklaşık altı milyon yıl önce Bulgaristan’ın ormanlık ve sulak alanlarında gezinen yeni bir panda türünü ortaya çıkarmış. Bilim insanları, bu yeni türün an itibarıyla bilinen ve “en çok evrimleşen” son Avrupa dev pandası olduğunu belirtiyor.

Bulgaristan Ulusal Doğa Tarihi Müzesinde yer alan ve ülkede ilk olarak 1970’lerin sonunda bulunan iki diş fosili, modern dev pandanın oldukça büyük bir akrabasına ait yeni kanıtlar sunuyor. Ancak bu panda, günümüzdeki simgesel siyah beyaz renkli ayının aksine sadece bambuyla beslenmemiş.

Müzede çalışan Profesör Nikolay Spassov, “Modern dev panda cinsinin doğrudan bir atası olmasa da yakın bir akrabası” diyor. Bulgular dün Journal of Vertebrate Paleontology bülteninde yayımlandı.

“Bu keşif, antik doğaya dair halen ne kadar az şey bildiğimizi ve taşılbilimdeki tarihsel keşiflerin bugün bile beklenmedik sonuçlara yol açabileceğini gösteriyor.”

Üst kısımdaki keskin dişler ve üst kısımda yer alan bir köpekdişi, bunları ilk olarak Bulgaristan’ın kuzeybatısında ortaya çıkarıldıkları zaman müzenin fosil hazinesine ekleyen taşılbilimci Ivan Nikolov tarafından kataloglanmış. Yeni türe, kendisinin şerefine Agriarctos nikolovi adı verilmiş.

Kaynak: Taylor & Francis Grup. Çeviren: Ozan Zaloğlu.