Bağırsak Gazınız Doktorlara Sindirim Sisteminiz Hakkında Bilgi Veriyor

Bağırsaklarımız da 10.000 mikrop türü yaşıyor ve hepimizde en az 360 tane mikrobiyal gen var. Bilim insanları bu aralar, mikropların bizim sindirim sistemimize ne tür yararları olduğunu araştırıyorlar. Cell Press dergisinde yayınlanan Avusturalyalı bir ekibin yaptığı araştırmaya göre, doktorlar hastalarının sindirim sorunlarını daha iyi anlayabilmek için onların ürettikleri gazları (yani osuruklarını) incelemeliler.

Bağırsak gazı gut bakterilerinin besinleri parçalaması sonucu oluşuyor ve farklı tür bakteriler farklı gazlar üretiyor. Araştırmacılara göre bağırsakta üretilen gazların yoğunluklarının değişimi İrritabl Bağırsak Sendromu gibi hastalıkların ve bazı besin alerjilerinin habercisi olabilir. Eskiden doktorlar nefes testi ile bağırsaktaki durumlara göz atıyordu fakat araştırmacılara göre bu doğru bir bakış açısı değil.

Ekip, doktorlara bağırsak mikrobiyomunu daha iyi anlayabilmelerini sağlayacak gaz tutucu 2 tane alet sunuyor. İlkinde, doktor hastadan dışkı örneği alıyor ve bu örneği oksijen girmeyen bir kapsüle yerleştiriyor. Bakteriler dışkıdaki besinleri fermente ettiklerinde ve kendilerine özel gazı oluşturduklarında bu kapsülün içimdeki sensörler gazın tipini ve yoğunluğunu belirliyor.

Diğerinde ise gaz direkt olarak bağırsaktan alınıyor. Hasta, bağırsaklara ulaştığından gazın tipini ve yoğunluğunu belirleyecek bir tüp yutuyor. Bu kapsülden gelecek veriler doktorun bilgisayarına yansıtılıyor.

87822_web

Gazları incelemek doktorlara hastalarının mikrobiyomuna daha yakından ve daha doğru bakma imkanı sağlayacak ve daha doğru reçetelerin yazılmasına önayak olacak.