Basit T Hücresi Testi, Vücudun COVID-19’a Verdiği Bağışıklık Tepkisini Gösteriyor

Koronavirüse saldıran antikor tasviri. Kaynak: Anonim

Duke-Ulusal Singapur Üniversitesi (NUS) Tıp Fakültesi’nde çalışan araştırmacılar, Singapur Ulusal Bulaşıcı Hastalıklar Merkezi ve Singapur Genel Hastanesi’nde çalışan diğer araştırmacılarla birlikte COVID-19’a sebep olan SARS-CoV-2 virüsüne yönelik T-hücresi tepkisini ölçen basit ve hızlı bir yöntem keşfetmiş.

Sayıları giderek artan veriler, hem T hücrelerinin hem de antikorların SARS-CoV-2’ye karşı eşgüdümlü bağışıklık tepkisindeki önemini gösteriyor. Bu yöntem, aşılanmış veya iyileşen bireylerdeki SARS-CoV-2’ye özgü T-hücresi tepkilerini rutin şekilde izleyip değerlendirmenin yanında, aşıların etkisini de test edip değerlendirmeyi hedefleyen bilim insanlarına kolaylık sunan ilave bir destek niteliğinde.

Duke-NUS Yeni Bulaşıcı Hastalıklar (EID) Programı’nda araştırma görevlisi ve çalışmanın birinci yazarı olan Dr. Anthony TAnoto Tan, “T hücreleri, insanları COVID-19’a karşı korumada antikorlar ile beraber hayati bir rol oynuyor ancak tespit edilip ölçülmeleri çok daha zor” diyor. “Bizim araştırmamız, çiviye özgü T-hücresi tepkilerinin tespit edilmesinde karşılaşılan mevcut sınırlamaların üstesinden gelebilecek olanaklı bir yaklaşım sunuyor. Bunun yanında, T hücrelerinin bağışıklık sistemimizdeki oynadığı koruyucu rolün de daha iyi değerlendirilmesine yardımcı olacak.”

Duke-NUS EID programında çalışan ve makalenin bir diğer yazarı olan Profesör Antonio Bertoletti, “Bu keşif, özel veya pahalı cihazlar gerektirmediği gibi dünya çapındaki T-hücresi faaliyetinin takip edilmesine yönelik yürütülen çalışmaların da hızlı ve büyük çaplı biçimde genişletilmesini sağlayacak” diyor. “Çalışmanın sonuçları, kan numunelerinde bulunan SARS-CoV-2’ye yönelik antikor seviyesinin T-hücresi tepkisiyle her zaman uyumlu olmadığını doğruluyor. Bu hızlı test ile birlikte, COVID-19 aşılarının geliştirilmesinde T hücreleri ve antikorların sağladığı korumanın birbiriyle sergilediği ilişkiyi tanımlamaya yardımcı olabiliriz.”

Duke-Ulusal Singapur Üniversitesi Tıp Fakültesi. Ç: O.