Bazı Yerlerdeki Göçmen Kuşlar, İklim Değişikliğine Uyum Sağlamakta Zorlanıyor

Ayçiçeğinin üstüne tünemiş erkek bir Çivit Çintesi (Passerina cyanea). Kuzey Amerika genelinde, geçtiğimiz on yıllarda pek çok kuş türünün miktarı azaldı. Steve Rushing

Bilim insanlarının iki gün önce PNAS bülteninde bildirdiğine göre göçmen kuşlar, kış mevsiminde başka yere gitmeyen kuşlara kıyasla iklim değişikliğinin etkilerine karşı daha savunmasız olabilir. Araştırmacılar, Kuzey Amerika’daki meskun kuşların hareket menzillerini 1970’lerden beri sıcaklığı artan kuzey bölgelerine doğru genişlettiklerini ve göçmen kuşların yerleştiği üreme alanlarının da daraldığını bulmuşlar.

Çalışmada yer almayan ve Boise State Üniversitesi’nde biyolojik bilimler profesörü olan Julie Heath’e göre yeni makale, “göç esnasında ya da kış mevsiminde olanların, iklim değişikliğine verilen cevabı kısıtlayan ya da mümkün kılan bakiye etkiler gösterebildiğini anlatıyor.”

Geçtiğimiz onlarca yılda, Kuzey Amerika genelinde pek çok kuş türünün sayısı azaldı. Geçtiğimiz sonbaharda Science bülteninde yayınlanan bir çalışmada, yetişkin kuş popülasyonunun 1970’lerden beri yaklaşık 3 milyon düştüğü ve en büyük zararı göçmen kuşların gördüğü bulunmuş. Doğal yaşam alanlarının kaybolması, bu azalmanın temel sebebi. Fakat tarım ilaçları ile vahşi ve başıboş kediler gibi diğer tehditler de kuşlara zarar veriyor.