Bazılarımız Neden Sürekli Aç?

1
40
Fotoğraf: King's College London Üniversitesi

Yapılan yeni bir araştırma, yemek yedikten birkaç saat sonra kan şekeri seviyelerinde büyük düşüşler gerçekleşen kişilerin neden kendilerini daha aç hissettiğini ve gün içinde diğer insanlara kıyasla neden yüzlerce kalori fazla tükettiğini gösteriyor.

Bugün Nature Metabolism bülteninde yayımlanan çalışma, dünyada devam eden en büyük beslenme araştırma programı olan PREDICT’e dayanıyor. Programda, gerçek yaşam koşullarında besinlere karşı verilen tepkiler inceleniyor. Çalışma kapsamında King’s College London Üniversitesi ile sağlık bilimleri şirketi ZOE’de çalışan araştırmacılar (Harvard Tıp Fakültesi, Harvard T.H. Chan Halk Sağlığı Fakültesi, Massachusetts Genel Hastanesi, Nottingham Üniversitesi, Leeds Üniversitesi ve Lund Üniversitesi’nde çalışan bilim insanları da dahil), bazı insanların kalori kontrollü diyetlerde bile kilo vermekte neden zorlandığını bulmuşlar. Elde edilen bulgular, beslenme ve sağlık söz konusu olduğunda kişisel metabolizmanın anlaşılmasının önemini vurguluyor.

Yemekten sonraki kan şekerine bakılan önceki çalışmalarda, seviyelerin öğünden sonraki ilk iki saatte nasıl yükselip düştüğüne odaklanılmış. Bu durum kan şekeri zirvesi şeklinde biliniyor. Fakat PREDICT araştırmacıları, verileri analiz ettikten sonra bazı kişilerin ilk zirveden 2-4 saat sonra önemli ölçüde ‘şeker düşüşü’ yaşadığını ve kan şekeri seviyelerinin yeniden yükselmeden önce hızla ana değerin altına düştüğünü fark etmişler.

Büyük düşüşlerin meydana geldiği kişilerde açlık %9 artmış ve bu kişiler tamamen aynı öğünleri yemiş olmalarına rağmen, küçük düşüşlerin meydana geldiği kişilere kıyasla sonraki öğünlerini ortalama yarım saat erken yemişler.

Büyük düşüşlerin görüldüğü kişiler ayrıca, küçük düşüş grubuna göre kahvaltıdan 3-4 saat sonra 75 kalori ve gün içerisinde yaklaşık 312 kalori daha fazla tüketmiş. Bu tür bir beslenme kalıbı, bir yıl boyunca 9 kilo almaya sebep olabilir.

King’s College London Üniversitesi’nde çalışan Dr. Sarah Berry şöyle söylüyor: “Kan şekeri seviyelerinin, açlığı kontrol etmede önemli bir rol oynadığından uzun zamandır şüpheleniliyordu fakat önceki çalışmalardan gelen sonuçlar yetersizdi. Biz ise şeker düşüşlerinin, yemekten sonraki ilk şeker zirvesi tepkisine kıyasla açlığı ve buna müteakip kalori alımını daha iyi haber verdiğini gösterdik. Bulgular, kan şekeri seviyeleri ile yediğimiz yiyecekler arasındaki ilişkiye yönelik düşünce şeklimizi değiştiriyor.”

Aynı öğünleri farklı günlerde yiyen katılımcıların kan şekeri seviyelerinde de bir miktar farklı düşüşlerin olduğu görülmüş. Bu durum, kan şekerinizin fazla düşüp düşmemesinin metabolizmanızdaki bireysel farklılıkların yanısıra, öğün seçimleri ile faaliyet seviyelerinin gündelik etkilerine de bağlı olduğunu akla getiriyor. Araştırmacılara göre kendi benzersiz biyolojinize uygun besinleri seçmek, daha uzun süre tok kalmanıza ve genel olarak daha az yemenize yardımcı olabilir.

King’s College London Üniversitesi. Ç: O.

1 YORUM

  1. Gunumuzun en buyuk sorunlarindan biri stres digeride hatali beslenmedir . Ikisi birlesonce hatali beslenme ve buna bagli olan fazla kilolar sonuctada ‘ obesite ‘ ortaya cikar. Bu hatali beslenme aliskanligi bazi toplumlarda asiri yemege yonelimi yaratmistir

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here