Besin ve İlaç Yönetimi Kanseri Tedavi Eden İlaca Onay Verdi!

metastatic_melanoma_cells_nci-vol-9872-300

Geçtiğimiz günler Besin ve İlaç Yönetimi, deride ve lenf bezlerinde oluşan ileri derece melanomayı tedavi edebilen Imlygic isimli ilacın kullanımına izin verdi. Bu ilaç aslında bir virüs! Genetiği ile oynanmış uçuk virüsü, hastaların vücuduna enjekte edilecek ve virüsler kanserli hücrelere saldırarak onları yok edecek.

1800’lerden beri virüslerin kanserli hücrelerin büyümesine veya küçülmesine yardımcı olduğunu biliyorsak da, nedeni hakkında bilgimiz yoktu. Geçtiğimiz yıllarda ise bilim insanları virüslerin bu özelliklerini kullanarak kanserli hücreleri yok etmeyi denemeye başladı. Bir süre sonra ise başarılı oldular ve deneme aşamalarında bazı kanser türlerini tedavi etmeyi başardılar.

Imlygic kullanıma sunulmadan önce yaklaşık 400 hasta üzerinde denendi. Hastalar yılda 10.000 insanın ölümüne yol açan metastatik melanoma kanseriydi. İlacın vücuduna enjekte edildiği hastalardan %16’sının kanser hücrelerinin küçüldüğü görüldü.

Şimdiye kadar hiçbir virüsün kullanıldığı tedavi bu kadar başarılı olmamıştı. Ancak son zamanlarda başarılar giderek artıyor ve farklı kanser tiplerine uygun ilaçlar oluşturuluyor. Şimdilik ilk kanser tedavi edici virüsümüz onaylandı, devamının da geleceğinden umutluyuz.