Beyninize Göre Esrar İçenler ile Spor Yapanlar Birbirine Benziyor!

Ağır spor yaptığınızda, kaslarınız bir süre acı çekse de, daha sonra rahatlamaya başlar, rahatlar ve rahatlar. Bilim insanları bunun sebebinin vücudun fazlaca nörotransmiter üretmesine bağlıyor. Ürettiği bazı özel nörotransmitterler ile vücut kendi kendini rahatlatıyor. Esrar içtiğinizde de öyle!

Uzun yıllar, bilim insanları sporcuların harika hissetmelerinin sebebini vücutlarının endorfin salgılamasından dolayı olduğunu düşünüyordu. Ancak son çalışmalar endorfinin kan-beyin bariyerini geçemediğini gösteriyor. Bu da demek oluyor ki yıllardır yanılıyoruz: Egzersizler anandamid isimli bir kimyasalın salınmasına yol açıyor. Bu kimyasal kan-beyin bariyerini aşabiliyor ve esrarın etki ettiği almaçların aynılarına etki ediyor. Yani egzersizler beyninizde, esrar içmekle aynı etkiyi yaratıyor.

Bir grup bilim adamı 32 fare üzerinde yaptığı deney sonucunda günde 5 saat koşturulan farelerin, hiç koşmayan farelere göre daha az kaygılandığını ve acıyı daha az hissettiğini gördü. Başka fare grubuna ise endorfin engelleyici kimyasallar verildi, fareler anandamid salgılamaya devam ettiler, ve stres durumları incelendi. Sonuca göre, bu fare grubu egzersiz yapanlar ile aynı fizyolojik ve psikolojik özellikleri gösterdi.

Basit biyolojik açıklamaların ötesinde, bu araştırma kronik ağrılara ve stres koşullarına yeni tedavi yöntemleri sunabilir.