Bilim İnsanları Farklı Türde Et Yiyen Bakterilerin Ortak Özelliklerinin Olduğunu Keşfetti

Akyuvardaki A Streptococus grubu bakterisi ; bu bakteri türü hem streptokok boğaz ağrısı gibi hafif hastalıklara hem de et-yiyen hastalığı gibi ölümcül hastalıklara sebep oluyor

Bilim adamları et-yiyen hastalığı, toksik şok sendromu ve streptokok boğaz ağrısına sebep olan bir grup bakteri ile ilgili çalışmalar yaptı ve çalışmaların sonucunda bu hastalıklara karşı aşı tedavisinin geliştirilebilir olduğu kanısına vardılar.

A Streptococcus  bakteri grubundaki farklı türler yüzeylerinde farklı çeşit proteinler taşıyor. Bu proteinlere M proteinleri deniyor ve bilim adamlarına göre bunların  200 den fazla çeşidi var.Kaliforniya Üniversitesi, San Diego’dan  yazar Partho Ghosh açıklamasında

” Bu türdeki belirli M proteinlerine karşı genellikle  bağışıklık gösteririz.”

diyor.

Ne var ki  eylülde  Nature Microbiology’de yayınlanan çalışma M proteinlerinin ortak özellikleri olduğunu gösteriyor.Ghosh ve meslektaşları bazı M proteinlerinde ortak örüntüler (paternler)  buldu. Bakterilerin bu bölgeleri, insandaki bir tür proteini ele geçirip onu bağışıklık sistemini baskılıyor.

Ghosh ve meslektaşları bu ortak örüntüleri baz alarak farklı tür A Streptococus bakteri gruplarını algılayacak bir aşı üstünde çalışıyor.

Ebru Kocakaya