Bilim İnsanları Sentetik Nöron Üretti!

Sinir hücrelerimizin saniyede 1 trilyon bitlik sinyal iletimi yaptığı tahmin ediliyor. Bu iletimi gerçekleştirebilmek için nörotrnasmiter kimyasallarını kullanıyorlar. Nörolojik bir hastalığın tedavisini gerçekleştirmek için ise elimizden sadece elektrik uyartıları ile sinyalleri oluşturmak ve iletim için kullanılan kimyasalları ilaç olarak vücuda vermek geliyor. Ancak İsveçli bilim insanları sahip olduğumuz nöronların sentetiklerini yaptılar! Bu sentetik nöronlar organik nöronlar ile iletişim kurabiliyor. Bu da birçok nörolojik hastalığa sahip olan bireyler için umut ışığı oldu.

Üretilen sinir hücreleri beyninizdekilerle aynı şekilde çalışıyor: Kimyasal sinyali al, değerlendir, uyartıyı sonraki sinir hücresine aktar. Ancak sentetik nöronlar parmak ucu büyüklüğüne sahip ve biyo elektronik polimerler kullanılarak üretilmiş. Ekip ürettikleri hücreyi petri kabına koyarak test etmişler. Bilgisayar yardımı ile de hücrenin kimyasallara ne düzeyde tepki verdiğini ölçmüşler.

Araştırmacılar yeni icatlarının travma sonucu oluşmuş olan sinir hücresi hasarlarını tedavi edebileceklerinden umutlu. Yakın gelecekte ise sentetik nöronun nakil edilebilecek düzeye getirilmesini umuyorlar.

Bunları da okumak isteyebilirsiniz...