Bu Test Vücudunuzaki Virüsü Anında Tanıyor

Bir doktorun sizi tedavi etmesi için öncelikle hastalığınızın ne olduğunu bilmesi gerekir. Eğer hastalığın sebebi bir virüs ise muhtemelen doktorunuzun uygulayacağı test virüsün türünü belirleyemeyecektir bu yüzden de önce hangi virüs olduğunu tahmin edecek ve gerekli testleri uygulayarak virüsün türününden emin olmaya çalışacaktır. Gerçekten zor iş. Ancak, şimdi, yeni geliştirilen bir yöntem tüm bu süreci çöpe atacağa benziyor. St. Louis’deki Washington Üniversitesi’nden bir grup bilim insanının “ViroCap” ismini verdiği bu yöntem insanlara ve diğer hayvanlara bulaşmış olan virüsün türünü anında tespit ediyor.

Makalenin baş yazarlarından Gregory Storch bu buluş hakkında şöyle konuşuyor, “bu yöntem sayesinde ne aradığınızı bilmek zorunda değilsiniz.”

Bu yöntemi geliştirmek için ekip, insanlar ve diğer hayvanlara bulaşan virüsleri tanımlayan DNA ve RNA dizilimlerini çıkardılar ve ellerinde yaklaşık iki milyon özel DNA ve RNA parçaları oldu. Testin uygulanması ise sadece bu gen dizilimlerini hasta bireylerden aldıkları kan, doku vs örnekleri ile karşılaştırmak. Eğer örnekler, önceden toplanmış olan gen dizilimleri ile eşleşiyorsa hastalığa sebep olan şey de bulunmuş oluyor.

Yöntem test aşamasından da geçti. St. Louis’den bir grup çocuk üzerinde yapılan deneylerde yöntemin başarıyı %52 oranında arttırdığı görüldü. Ayrıca bu test genetik değişikliklere uğramış olan virüsleri de tespit edebiliyor.

Ancak test henüz klinik tedavileri için uygun değil. Ekip bu yöntemin en kısa zamanda Ebola, Marburg ve SARS gibi ölümcül hastalıklar için kullanılabileceğini umuyor.